برای نخستین بار انجام شد:
براساس رایزنی و توافقات انجام شده بین کشورهای ایران و ترکمنستان و قزاقستان صادرات سیب‌زمینی برای نخستین بار و در اولین مرحله به میزان 45 تن از استان گلستان به مقصد قزاقستان و کشورهای شمالی از طریق خطوط ریلی اینچه‎برون استان گلستان انجام شد.
کد خبر: ۲۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 12 June 2016
مدیرکل راه آهن شمال شمال شرق ۲ از صادرات سیب‌زمینی برای نخستین بار از طریق خطوط ریلی اینچه‎برون استان گلستان به مقصد کشور قزاقستان و کشورهای شمالی خبر داد.
محمدرضا قربانی اظهار داشت: براساس رایزنی و توافقات انجام شده بین کشورهای ایران و ترکمنستان و قزاقستان صادرات سیب‌زمینی برای نخستین بار و در اولین مرحله به میزان 45 تن از استان گلستان به مقصد قزاقستان و کشورهای شمالی از طریق خطوط ریلی اینچه‎برون استان گلستان انجام شد.
وی افزود: آماده‌سازی بسترهای لازم به منظور صادرات، شرکت‌های تجاری و بازرگانان را بر این داشته است که جدا از موقعیت ترانزیتی مناسب، کوتاهی مسیر و ارزان بودن هزینه‌ی حمل و تلاش برای روان‌سازی عبور ناوگان‌های حامل کالای ترانزیتی و صادراتی همواره بر صادرات محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی و مرکبات از طریق خطوط ریلی تمایل زیادی داشتند.
مدیرکل راه آهن شمال شمال شرق 2 تصریح کرد: با توجه به این شرایط صادرات سیب‌زمینی در نخستین مرحله و به‌صوررت آزمایشی به میزان 45 تن از استان گلستان به مقصد قزاقستان صادر و محقق شد.
وی ادامه داد: خطوط بین‎المللی گرگان اینچه‎برون همواره آماده حمل و نقل، انتقال بار و ترانزیت کالا به حوزه کشور‎های شمالی و کشورهای اوراسیا است،که با توجه به مواردمطرح شده توسط کارشناسان ما می توانیم بیش از40 درصد از سیب‌زمینی تولید استان را به بازارهای هدف صادر کنیم.
قربانی گفت: یکی از مواردی که حائز اهمیت است استفاده از خطوط ریلی برای حمل و نقل و انتقال بار و ترانزیت کالا از جمله محصولات کشاورزی و مرکبات به کشورهای cis ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و غیره است.
مدیر کل راه آهن شمال شمال شرق 2 اظهار کرد: 45 تن محموله سیب‌زمینی صادراتی از استان گلستان به مقصد قزاقستان با استفاده از خطوط ریلی این حوزه در 3 روز به مقصد مورد نظر رسید.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار