استاندار گلستان:
حسن صادقلو در جلسه‌ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، باید 422 میلیارد تومانی که وزارت صنعت معدن و تجارت برای بهبود فضای کسب‌وکار اختصاص داده است، توزیع شود.
کد خبر: ۲۴۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 13 June 2016
استاندار گلستان با اشاره به ثبت‌نام ۴۷۰ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات حمایتی در استان گلستان گفت: بانک‌ها باید نسبت به اعطای تسهیلات صنعتی به واحدهای تولیدی سرعت عمل داشته باشند و هر ۲ هفته گزارشی از این تخصیص‌ها ارائه کنند.
حسن صادقلو در جلسه‌ی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، باید 422 میلیارد تومانی که وزارت صنعت معدن و تجارت برای بهبود فضای کسب‌وکار اختصاص داده است، توزیع شود.
وی با بیان این‌که متقاضیان این تسهیلات باید در سامانه‌ی مربوطه ثبت‌نام کنند، افزود: تا کنون 470 واحد تولیدی که 180 مورد آن به صنعت کشاورزی مربوط می‌شود و بقیه صنعتی هستند در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که در جلسه‌ی قبل 13 واحد به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شدند، خاطرنشان کرد: 65 واحدی که در این جلسه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند جایگاه استان را از نظر سرعت عمل عملیاتی در بین استان‌های کشور ارتقا می‌دهد و امیدواریم بانک‌ها همکاری لازم را برای تسریع در اعطای تسهیلات داشته باشند.
استاندار گلستان با تأکید بر این‌که ادبیات دولت و بانک مرکزی تسریع در اقدامات عملیاتی است، گفت: در بررسی بنگاه‌های اقتصادی که مشمول این تسهیلات هستند باید سرعت و دقت کارشناسی لحاظ شود.
صادقلو مشکلاتی را که تعطیلی واحدهای صنعتی در پی دارند مهم ارزیابی کرد و افزود: تعطیلی هر واحد صنعتی تبعات بیکاری عده را به دنبال دارد و به همین علت دولت به دنبال آن است که این تسهیلات هرچه سریع‌تر توزیع شود تا مانع بیکاری و کاهش تولید شود. 
وی با اشاره به واحدهای صنعتی سراسر کشور گفت: از بین 8 هزار واحد تولیدی که در کشور ثبت‌نام کرده‌اند، 470 واحد گلستانی هستند که از این میان 200 واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در بین آن‌ها 78 واحد گلستانی‌اند و این نشان از توجه جدی استان به رفع موانع تولید دارد.
حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه گفت: در ارائه‌ی تسهیلات 422 میلیاردی اولویت با واحدهای متوقفی است که مشکل بازار ندارند و یا نیاز به سرمایه در گردش دارند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار