رئیس جهاد کشاورزی گلستان:
مختار مهاجر: تا کنون حدود 70 درصد از مزارع گندم استان برداشت شده که تا امروز بالغ بر 840 هزار تن گندم در 97 مرکز خرید در سطح استان گلستان از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۲۴۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 13 June 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پیش‎بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در استان گلستان تولید شود.
مختار مهاجر اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم استان گلستان در سال زراعی امسال، 381 هزار و 946 هکتار بوده که پیش‎بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت بیش از یک میلیون و 300 هزار تن گندم از اراضی استان تولید شود.
وی افزود: تا کنون حدود 70 درصد از مزارع گندم استان برداشت شده که تا امروز بالغ بر 840 هزار تن گندم در 97 مرکز خرید در سطح استان گلستان از کشاورزان خریداری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان قیمت خرید تضمینی گندم را هر کیلوگرم 1270 تومان و 5 ریال اعلام کرد.
مهاجر میزان تولید سال گذشته گندم در استان را یک میلیون و 50 هزار تن اعلام کرد و گفت: عامل این افزایش محصول در سال‌جاری؛ وضعیت آب و هوایی مناسب، هم‌چنین توصیه‌های فنی به موقع کارشناسان کشاورزی و تلاش و همت کشاورزان استان گلستان است.
مهاجر اظهار داشت: کار خرید تضمینی گندم از 4 خرداد در استان گلستان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: گلستان سال گذشته عنوان سوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد اما امسال به احتمال فراوان عنوان نخست را کسب خواهد کرد.
وی افزود: میانگین عملکرد سطح گندم آبی در هر هکتار 3 تن و 800 کیلوگرم است که این میزان سال گذشته 3 تن و 400 کیلوگرم بوده و عملکرد سطح دیم نیز از 2 تن و 100 کیلوگرم سال گذشته به 2 تن و 500 کیلوگرم رسیده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار