مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش خبر داد:
مهندس جواد تیموری: در سال گذشته تعداد 25 حلقه چاه غیرمجاز با حکم مقامات قضایی پر و مسلوب‌المنفعه گشته و امسال نیز حکم انسداد 20 حلقه چاه غیرمجاز اخذ و پیمانکار آن نیز برای انسداد انتخاب شده است.
کد خبر: ۲۴۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 14 June 2016
مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش از معرفی 90 حلقه چاه غیرمجاز برای صدور احکام به مراجع قضایی در امور منابع آب گنبد کاووس خبر داد.
مهندس جواد تیموری اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 25 حلقه چاه غیرمجاز با حکم مقامات قضایی پر و مسلوب‌المنفعه گشته و امسال نیز حکم انسداد 20 حلقه چاه غیرمجاز اخذ و پیمانکار آن نیز برای انسداد انتخاب شده است.
وی افزود: سال گذشته هم‌چنین 650 حلقه چاه غیرمجاز با هدف جلوگیری از اضافه برداشت، آبدهی و منصوبات آن کنترل شد که در همین ارتباط  تعداد 50 پرونده به عنوان متخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش در ادامه تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های غیرمجاز با هدف کنترل برداشت آب به‌طور جدی در حال پیگیری است و تا کنون 120 حلقه چاه از چاه‌های با تجهیزات برق منطقه به کنتورهای هوشمند تجهیز شده‌اند.
مهندس تیموری افزود: با اقدامات کنترلی سال گذشته شرکت آب منطقه‌ای و سایر متولیان امر در شهرستان‌های گنبد، مینودشت و گالیکش بنا به گزارشات واصله 50 تا 80 درصد سطح زیر کشت شالی کاهش داشت که امیدوار هستیم امسال نیز روند کاهش کشت مذکور - که از کشت‌های با مصرف آب بالا محسوب می‌شود - با تدابیری که در بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به کشاورزان اندیشیده شده است و با همکاری متولیان کشاورزی و خود کشاورزان، ادامه داشته باشد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار