ابوطالب قزلسفلو: با هدف مقابله با بیابان‌زایی در استان گلستان طرح آزمایشی کشت ۱۹ گونه‌ی گیاهی سازگار با شرایط خشکی و شوری و اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۴۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 18 June 2016
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: با هدف مقابله با بیابان‌زایی در استان گلستان طرح آزمایشی کشت ۱۹ گونه‌ی گیاهی سازگار با شرایط خشکی و شوری و اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن اجرا می‌شود.
ابوطالب قزلسفلو صبح امروز در بازدید از پروژه تعمیم ترسیب کربن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تعمیم ترسیب کربن از سال 93 با همکاری برنامه عمران ملل متحد در چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر اجرا شده است.
وی افزود: طرح آزمایشی کشت 19 گونه‌ی گیاهی سازگار با شرایط خشکی و شوری  و اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن برای مقابله با بیابان‌زایی در استان گلستان اجرا می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: طرح کشت 19 گونه‌ی گیاهی سازگار با شرایط خشکی و شوری در 4 هزار مترمربع در مرکز تحقیقات منابع طبیعی چپرقیمه گنبدکاوس از فروردین 95 آغاز شده است.
قزلسفلو گفت: پس از مطالعه و تحقیق بر روی این 19 گونه آن نمونه‌هایی که با شرایط مناطق نیمه‌خشک و خشک گلستان سازگار باشد برای بهبود پوشش گیاهی و تأمین علوفه دامداران کشت خواهد شد.
وی با اعلام رضایت از روند اجرای پروژه ترسیب کربن و مشارکت مردم اظهار کرد: این پروژه در سطح 48 هزار و 329 هکتار در 6 روستای خوش ییلاق، تیل آباد، کاشیدار، وامنان، نراب و بخش چشمه‌ساران آزادشهر با توزیع رایگان درختان مثمر، گیاهان دارویی، احداث آبشخور،  نصب پنل خورشیدی و برگزاری کلاس‌های توانمندسازی خانوار برای احیای پوشش گیاهی منطقه و مقابله با بیابان‌زایی با مشارکت فنی برنامه‌ی عمران ملل متحد عملیاتی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: بسیج و جلب مشارکت جوامع محلی، مطالعه‌ی مشارکتی با هدف شناسایی وضعیت اقتصادی اجتماعی زیست محیطی منطقه، تشکیل صندوق توسعه‌ی روستا، مدیریت پایدار منابع طبیعی  و توسعه‌ی کسب‌وکار پایدار سبز از اهداف این پروژه بین‌المللی است.
قزلسفلو افزود: پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در استان خراسان جنوبی آغاز و تا کنون در 18 استان اجرا شده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار