رئیس پلیس فتای استان: استان گلستان در هتک حرمت و نشر اکاذیب رتبه‌ی اول جرایم را در کشور دارد.
کد خبر: ۲۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 18 June 2016
حبیب‎الله رجبلی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان در هتک حرمت و نشر اکاذیب رتبه‌ی اول جرایم را در کشور دارد.
وی به آسیب‎های فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: بچه 12 ساله حساب مادر خود را خالی می‎کند به دلیل این‌که آگاه شده پدر و مادر نسبت به فضای اینترنتی هوشیار نیستند.
رئیس پلیس فتای استان گلستان با بیان این‌که 62 میلیون نفر از جمعیت کشور از اینترنت استفاده می‎کنند، افزود: نیمی از جمعیت جهان کاربر فضای مجازی هستند.
رجبلی با اشاره به عوامل جرایم سایبری اظهار کرد: سطح آگاهی مردم واقعاً در این زمینه پایین است هم‌چنین اشکالات ساختار فنی، سهولت ارتکاب جرم، توسعه‌ی رسانه‎های دیجیتال کارور محور، مشکلات اخلاقی برخی از کاربران سبب شده تا قربانیان فضای مجازی روزبه‌روز افزایش پیدا کنند.
وی با بیان این‌که کلاهبرداری اینترنتی و کلاهبرداری از طریق پیامک شگرد اخیر عده‎ای از سودجویان در خصوص یارانه‎ها بوده است، افزود: تهدید و اخاذی مالی اینترنتی به‌خصوص از بانوان وجود داشته است.
رئیس پلیس فتای استان گلستان گفت: جرایم علیه مقدسات اسلامی، جرایم عفت و اخلاق عمومی و تکثیر غیرمجار نرم‎افزار از دیگر مواردی است که در فضای مجازی رخ می‎دهد.
رجبلی با بیان این‌که شبکه‎های اجتماعی به‌ویژه موبایلی در جامعه طرف‌داران زیادی پیدا کرده است، افزود: 20 میلیون کاربر تلگرام در کشور وجود دارد و بعد از آن اینستاگرام و واتس‎آپ در رتبه‎های بعدی بیش‌ترین کاربران اینترنتی قرار دارند.
وی بیان کرد: بسیاری افراد تصور می‎کنند اینها یک شبکه خصوصی و امن هستند و بیش‌ترین اطلاعات خودشان را از طریق همین شبکه‎ها تبادل می‎کنند در حالی که رویکرد شبکه‎های اجتماعی تغییر فرهنگ جوامع است.

سواد دیجیتالی خود را افزایش دهید
رئیس پلیس فتای استان گلستان خطاب به مدیران دستگاه‎های اجرایی گفت: باید نسبت به گوشی‎های هوشمند که عضویت در شبکه‎های اجتماعی را فراهم می‎کند حساس بود.
رجبلی بیان کرد: باید از بردن این تجهیزات به اتاق‎ها و مکان‎های خصوصی جدا خودداری کرد چراکه به‌راحتی عمل تصویربرداری و ضبط صدا انجام می‎شود و باید سواد دیجیتالی خود را افزایش دهیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار