سید سجاد حسینی: نردبان مخصوص آتش‌نشانی یکی از تجهیزاتی است که ضرورت آن احساس می‌شود اما با توجه به هزینه‌ی ۲ میلیارد تومانی سازمان قادر به خرید آن نیست.
کد خبر: ۲۴۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 19 June 2016
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گنبدکاووس با اشاره به احداث ایستگاه چهارم آتش‌نشانی تا پایان شهریورماه گفت: نردبان مخصوص آتش‌نشانی یکی از تجهیزاتی است که ضرورت آن احساس می‌شود اما با توجه به هزینه‌ی ۲ میلیارد تومانی سازمان قادر به خرید آن نیست.
سید سجاد حسینی اظهار داشت: با توجه به ساخت‌و‌سازهای برج‌نما در شهرستان گنبدکاووس نردبان مخصوص آتش‌نشانی یکی از تجهیزاتی است که ضرورت آن احساس می‌شود اما با توجه به هزینه‌ی 2 میلیارد تومانی آن سازمان قادر به خرید آن نیست.
وی افزود: با توجه به نیاز اصلی و اساس این نردبان، انتظار می‌رود که از محل اعتبارات استانی و شهرستانی برای خرید آن اقدام شود تا بتوانیم منازل یا اماکن بالای 4 طبقه که دچار حادثه می‌شوند را پوشش دهیم.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر 3 ایستگاه آتش‌نشانی واقع در کمربندی، خیابان خیام و پارک داریوش با 45 نفر نیرو آماده خدمت‌رسانی به همشهریان گنبدکاووس است.
حسینی اظهار داشت: در حال احداث ایستگاه چهارم واقع در پارک جدید در انتهای خیابان خیام شمالی هستیم که امیدواریم تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد و با احداث این ایستگاه منطقه‌ی شمال غرب، شمال شرق و شمال را پوشش خواهیم داد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 6 دستگاه ماشین مخصوص آتش‌نشانی و یک دستگاه ماشین امداد و نجات با تجهیزات کامل آماده خدمات‌دهی به مردم خوب هستند و دستگاه امداد و نجات ما از لحاظ تجهیزات کامل در استان گلستان بی‌نظیر است و هیچ شهرداری چنین دستگاهی را در استان ندارد.
رئیس آتش‌نشانی گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای برداشت گندم فرمانداری شهرستان، ایستگاه‌های چپرقویمه، ایستگاه روبه‌روی فنی و حرفه‌ای، ایستگاه همجوار اسبدوانی، ایستگاهی در روستای حاجی قوشان و یک ایستگاه در جاده‌ی آسمان جنب هنرستان فنی و حرفه‌ای از 28 اردیبهشت ماه به مدت یک‌ماه از 7 صبح تا 8 شب به‌صورت اورژانس در این مناطق استقرار یافته تا اگر در زمان برداشت اتفاقی بیفتد سریع به منطقه مورد نیاز اعزام شوند.
وی ادامه داد: در یک‌ ماه اخیر 2 دستگاه ماشین نیز به‌صورت ثابت به جز ایستگاه‌های شهری آماده خدمات‌دهی در زمینه‌ی اطفا حریق بودند که در این مدت در زمینه اطفا حریق گندم، جو، سفال، علف هرز و عدل کاه بسته‌بندی 120 مورد آتش‌سوزی گزارش شده که به‌صورت میانگین روزانه حداقل 4 مورد آتش‌سوزی در روز است.
حسینی اظهار داشت: در این مدت به علت ورود دستگاه‌های آتش‌نشانی به جاده‌های صعب‌العبور یا مزارع کشاورزی، خساراتی به ماشین‌های آتش‌نشانی وارد شده که هزینه‌ی برآورد این خسارات 40 تا 50 میلیون است و انتظار می‌رود با توجه به رکود ساخت‌‌و‌ساز از محل اعتبارات شهرستانی یا استانی کمکی به سازمان برای تعمیرات این ماشین‌آلات شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار