استاندار گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید:
استاندار گلستان ضمن تاکید بر بررسی شرایط احراز اعطای تسهیلات صنعتی توسط دستگاه های صنعتی و بانک ها صورت می گیرد، گفت: بانک ها ظرف مدت یک ماه نسبت به پرداخت تسهیلات صنعتی به واحد های تولیدی معرفی شده، اقدام کنند.
کد خبر: ۲۴۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 19 June 2016


وی با بیان اینکه ازبین 111 واحد تولیدی مطرح شده در این جلسه، 103 واحد تایید شده اند، گفت: این واحد ها جهت دریافت تسهیلاتی که وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای آنها در نظر گرفته به بانک های عامل معرفی می شوند تا زمینه ی رفع رکود و اشتغال مضاعف را فراهم آورند.

صادقلو افزود: بخش نامه های تسهیلاتی در دستگاه های مختلف وجود دارد که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد : از 422 میلیارد تومان تسهیلات صنعتی که به گلستان اختصاص یافته، 5 میلیارد تومان در راستای تقویت هتلینگ استان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد.

حسن صادقلو با اشاره به اهمیت تعداد اشتغال و موضوع فعالیت واحدهایی که به آنها تسهیلات اعطا می شود، ادامه داد: این تسهیلات باید تاثیر مستقیم و غیر مستقیم در به حرکت درآوردن صنایع داشته باشند و موجب افزایش و یا تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی استان شوند.

دکتر صادقلو از همه دستگاه های اجرایی خواست نسبت دقیق خود را با اقتصاد مقاومتی مشخص کنند و خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی اولویت اقدامات و فعالیت ها در استان گلستان است و ارزیابی تمامی دستگاه ها به میزان اقدامات آنها در این شاخص بستگی دارد.

همچنین در این جلسه مشکلات یکی از واحدهای گردشگری نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع این مشکلات صادر گردید.

 13هزار واحد تولیدی در کشور در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد 536 واحد گلستانی هستند . از بین تمامی واحد های ثبت نام کرده در سطح کشور 1300 واحد تولیدی به بانک های عامل معرفی شدند که سهم واحد های گلستانی 193 واحد تولیدی و صنعتی در این بین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار