نتایج جدیدترین بررسی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ احتمالا اقدامات بیشتری را نسبت به هیلاری کلینتون برای بهبود روابط با روسیه انجام خواهد داد.
کد خبر: ۲۴۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 19 June 2016
نتایج جدیدترین بررسی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ احتمالا اقدامات بیشتری را نسبت به هیلاری کلینتون برای بهبود روابط با روسیه انجام خواهد داد.

 تحلیلگران آمریکایی در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کردند که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، احتمالا تمایل بیشتری برای بهبود روابط با روسیه و همکاری با ولادیمیر پوتین خواهد داشت ولی هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها احتمالا تمایل کمتری برای همکاری سازنده با روسیه دارد.

روز جمعه، پوتین در سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد، از اظهارات ترامپ مبنی بر تمایل وی برای بهبود روابط واشنگتن-مسکو استقبال کرده است.

جان والش مفسر و تحلیلگر سیاسی آمریکایی در این باره تاکید کرد: این خوب خواهد بود اگر روح همکاری بین روسیه و آمریکا بار دیگر متولد شود. ولی چگونه می تواند این همکاری بار دیگر اتفاق بیفتد؟ یک پاسخ ساده وجود دارد. این مساله اتفاق نخواهد افتاد اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود.

والش تصریح کرد: کلینتون لزوما یک نئومحافظه کار است که دقیقا مسیر مشابه بیل کلینتون در دهه 1990 میلادی را در قبال سایر کشورها اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: کلینتون اروپا را به تقابل نظامی با روسیه نزدیکتر خواهد کرد. تبعات تقابل روسیه و اروپا را امروز می توان در تحولات اوکراین به خوبی مشاهده کرد.

این تحلیلگر آمریکایی اظهار داشت: البته ترامپ نیز با فشارهای زیادی روبرو خواهد شد تا در مقابل روسیه بایستد ولی او احتمالا قادر خواهد بود تا چشم اندازهای صلح با روسیه را ارتقا دهد.

والش گفت: اگر ترامپ رئیس جمهور شود و بتواند در برابر فشارهای زیاد از سوی نئومحافظه کاران مقاومت کند، این احتمال وجود خواهد داشت که چشم انداز مناسبی برای امنیت، صلح و توسعه پدیدار شود.

جو لوریا نویسنده و تحلیلگر باسابقه روابط خارجی آمریکایی نیز گفت: هر کسی انتخاب شود، رئیس جمهور بعدی آمریکا مجبور خواهد بود تا سیاست کنونی تحریک و تجاوز احتمالی علیه روسیه را مورد بازنگری قرار دهد، اگر دو کشور خواستار مشارکت سازنده و سودمند باشند.

وی افزود: الحاق مجدد کریمه به روسیه، یک نتیجه مستقیم حمایت واشنگتن از کودتا علیه ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور قانونی و منتخب اوکراین بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار