مجتبی مروتی: مأموران در بازرسی از دو باربری در این شهرستان موفق شدند بیش از 6 هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز را کشف کنند.
کد خبر: ۲۴۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 19 June 2016
مجتبی مروتی اظهار کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح بازرسی از باربری‌های سطح شهرستان گرگان در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از دو باربری در این شهرستان موفق شدند بیش از 6 هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز را کشف کنند.
رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و بررسی برای کشف داروهای غیرمجاز دیگر در سطح استان همچنان ادامه دارد.
مروتی تأکید کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از اصلی‌ترین عوامل ضربه به توسعه‌ی اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی عملی برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به این‌که مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم همگانی است، افزود: پلیس آگاهی گلستان با استفاده از کارآگاهان و کارشناسان مجرب و باتجربه به‌طور جدی در این عرصه وارد شده و برابر قانون، با متخلفان و سودجویان در این عرصه برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس آگاهی گلستان هم‌چنین به نقش مهم مردم در حوزه‌ی مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: هرچه مردم بیش‌تر به اجناس ایرانی روی آورند به‌طور قطع قاچاقچیان و سودجویان در این عرصه نیز با عدم استقبال مردم از اجناس قاچاق مواجه می‌شوند و به‌طور طبیعی، ورود جنس قاچاق به بازار از بین خواهد رفت.

قاچاقچیان زیر ذره‌بین پلیس آگاهی
وی متذکر شد: برخورد با قاچاقچیان کلان و سازمان‌یافته در اولویت مأموریت‌های پلیس آگاهی است هرچند که خرده قاچاقچیان نیز زیر ذره‌بین پلیس هستند و به‌طور قطع استان گلستان بازار امنی برای قاچاقچیان کالا و ارز نخواهد بود.
مروتی بیان کرد: توسعه‌ی اقتصادی کشور تنها به‌دست قشرهای مختلف در داخل کشور تحقق خواهد یافت و هرچه ما از اجناس داخلی استقبال کنیم، شاهد افزایش کیفیت، رونق بازار، ایجاد اشتغال، از بین رفتن معضل‌های اجتماعی و جرائم ناشی از بیکاری خواهیم بود.
وی هم‌چنین متذکر شد: مردم سرمایه‌ی اجتماعی پلیس هستند و معتقد است، ایجاد نظم و امنیت اجتماعی پایدار در جامعه با نقش‌آفرینی مردم محقق خواهد شد.
رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: خوش‌بختانه با اقدامات همکارانم در پلیس آگاهی استان و اقدامات انتظامی شهرستان‌ها، شاهد امنیت پایدار و مطلوب در استان هستیم که به‌طور قطع نقش مردم در این بین بر کسی پوشیده نیست.

برخورد قاطع پلیس آگاهی گلستان با مجرمان خشن
مروتی گفت: هرچه مردم با پلیس همکاری بیش‌تری داشته باشند و نقش قانونی و اجتماعی خود را دقیق‌تر اجرایی کنند، این نظم و امنیت موجود در استان توسعه خواهد یافت و پایدارتر می‌شود.
وی تأکید کرد: تمامی مردم در سطح استان گلستان همیاران پلیس محسوب می‌شوند و انتظار داریم تا اقشار مختلف جامعه، با اجرای صحیح قوانین و احترام به حقوق شهروندی دیگران، امر به معروف و نهی از منکر عملی را اجرایی کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک و از بین‌برنده‌ی نظم و امنیت جامعه، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
رئیس پلیس آگاهی گلستان با اشاره به این‌که کاهش وقوع سرقت و برخورد با مجرمان خشن و سازمان‌یافته از جمله اولویت‌های پلیس در سال جاری است، تأکید کرد: نظم و امنیت مردم خط قرمز پلیس محسوب می‌شود و با هر فردی که آسایش و آرامش مردم را برهم بزند، با استفاده از ابزارهای قانونی برخورد خواهیم کرد.
مروتی در پایان ابراز کرد: در کنار اقدامات انتظامی و پلیسی، نیاز است تا دستگاه‌های فرهنگی و مسئول در حوزه‌ی آگاه‌سازی مردم، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد جامعه‌ای سالم همراه با آرامشی پایدار باشیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار