در این طرح مأموران آمارگیر با مراجعه به معادن در حال بهره‌برداری استان اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسش‌نامه، جمع‌آوری خواهند کرد.
کد خبر: ۲۴۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ 20 June 2016
یوسف نورمحمدی با اشاره به این‌که طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری به مدت 100 روز به طور هم‌زمان در این استان و تمام استان‌های کشور در حال اجرا است، اظهار کرد: هدف کلی از تهیه و اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری، تهیه‌ی آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی استان، مقدار و ارزش تولیدات، مقدار و ارزش فروش، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی به تفکیک تولیدی، غیرتولیدی، مدرک تحصیلی و مقدار استخراج، ارزش سرمایه‌گذاری و پارامترهای زیست ‌محیطی، بهداشت و ایمنی و... است.
وی تصریح کرد: در این طرح مأموران آمارگیر با مراجعه به معادن در حال بهره‌برداری استان اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسش‌نامه، جمع‌آوری خواهند کرد.
نورمحمدی افزود: رده‌های اجرایی این طرح در استان گلستان، یک نفر کارشناس مسئول، دو نفر مأمور آمارگیر، یک نفر بازبین و یک نفر داده‌آما است که مسؤولیت اجرای طرح در استان را برعهده دارند.
رئیس گروه اجرای طرح‌های آماری و سرشماری‌ها معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به وجود تعداد 86 معدن فعال در سال 1393 در استان گلستان بیان کرد: از کل 86 معدن استان در سال 1393، مالکیت 11 معدن به صورت تعاونی و 75 معدن دیگر به صورت خصوصی اداره می‌شوند.
لازم به ذکر است که در کل کشور تعداد 5 هزار و 355 معادن فعال در سال 1393 وجود داشته که بیشترین آن مربوط به استان خراسان‌رضوی با 528 معدن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار