رئیس اداره‌ی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان گلستان: باید از انحصاری‎شدن استفاده‌ی دانش‎آموزان از فضای مجازی در تفریح و سرگرمی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۲۴۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۵ 21 June 2016
محمد ضیایی دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه‌ی اوقات فراغت تابستان و مراسم تجلیل از دانش‎آموزان برگزیده‌ی مسابقات فرهنگی و هنری در مرحله‌ی استانی که در تالار فرهنگی کوثر کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که در عصر فناوری اطلاعات به سر می‌بریم باید از انحصاری‎شدن استفاده‌ی دانش‎آموزان از فضای مجازی در تفریح و سرگرمی جلوگیری کرد.
وی افزود: همه‌ باید بپذیرم که پرداختن به فضای مجازی و آموزش صحیح آن و تولید محصولات با کیفیت نیاز امروز جامعه است از این سوی اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای فعالیت در عرصه‌ی موردنظر است که در صورت موفقیت توفیقات فراوانی به همراه خواهد داشت.

وظایف آموزش و پرورش آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی است
رئیس اداره‌ی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این‌که جوانان نوجوانان نباید صرفأ مصرف‎کننده‌ی فضای مجازی باشند، یکی از وظایف آموزش و پرورش در اوقات فراغت تابستان را آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی و تولید محصولات با کیفیت در عرصه موردنظر دانست و گفت: باید جوانان و نوجوانان به طرف تولید نرم‎افزارها و بازی‎های رایانه‎ای مورد استفاده در فضای مجازی هدایت کرد تا به این شکل محصولات تولیدی و قابل استفاده در حوزه بازی‎های رایانه‎ای تولید بومی و مطابق با فرهنگ آن استان یا شهرستان باشد.
ضیایی با بیان این‌که برنامه‎های اوقات فراغت حال حاضر با برنامه‎های اوقات فراغت 10 سال گذشته متفاوت است، از تغییر دیدگاه و علاقمندی دانش‎آموزان به‎طرف اپلیکشن‎های نرم‎افزاری در حوزه‌ی تلفن همراه و سیستم‎های کامپیوتری خبر داد و گفت: با توجه به این تغییر در عرصه‌ی موردنظر وارد شدیم تا با تولید محصولات بومی که مطابق فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد آسیب‎های فضای مجازی را کاهش دهیم از این سوی یکی از برنامه‎های سال جاری برگزاری جشنواره تولید بازی‎های رایانه‎ای در سطح مدارس است.
رئیس اداره‌ی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به این‌که یکی از بخش‎های مهم اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش کارشناسی فضای مجازی است، از تشکیل شورای فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل شورای فضای مجازی و راه‎اندازی مرکز فناوری اطلاعات علاوه‎ بر تولید آثار فاخر در تربیت نیروی انسانی متخصص نیز نقش خواهد داشت.

تشکیل شورای فضای مجازی نخستین گام برای مقابله با آسیب‎های فضای مجازی است
وی تشکیل شورای فضای مجازی را نخستین گام برای مقابله با آسیب‎های فضای مجازی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با پیشرفت در این عرصه و تولید محصولات رایانه‎ای با کیفیت و مطابق فرهنگ ایرانی و اسلامی علاوه‎ بر آن‌که مانع اتلاف وقت دانش‎آموزان و کاهش صرف تولیدات خارجی خواهد شد زمینه‌ی صادرات محصولات تولیدی به کشورهای دیگر نیز فراهم خواهد شد.
ضیایی یادآور شد: در سال گذشته یک هزار و 50 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان وجود داشت که امسال هم بر اساس علاقه‎مندی و نیاز هر شهرستان برنامه‎های متنوعی در نظر گرفته شد که دانش‎آموزان به پایگاه‎های مختلف اوقات فراغت اعم از ورزشی، دارالقرآن‌ها، پژوهش‎سراها و... هدایت خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار