استاندار گلستان: دولت دوباره‌ی طرح منطقه‌ی آزاد اینچه‌برون را به مجلس می‌برد تا با تصویب آن زمینه‌ی توسعه‌ی اقتصادی استان گلستان را فراهم کند.
کد خبر: ۲۴۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 22 June 2016
استاندار گلستان گفت: با مشارکت جهاد دانشگاهی دانش فنی تولید ماده‌ی ضدسرطانی تاکسول به استان گلستان وارد می‌شود.
حسن صادقلو در مراسم افتتاح کارخانه‌ی سنتز و ویتامین E اظهار داشت: با توجه به وجود ذخیره‌گاه درخت با ارزش سرخدار در استان گلستان و ماده تاکسول که ماده‌ی ضدسرطانی است باید دانش فنی آن هم در استان گلستان وجود داشته باشد.
وی افزود: جهاد دانشگاهی موافقت کرده که دانش فنی آن را به گلستان وارد کند تا زمینه‌ی تولید انبوه این داروی با ارزش فراهم شود.
استاندار گلستان تصریح کرد: برخی از ظرفیت‌های علمی که به دانش فنی رسیده است در عرصه‌ی مطالعات کشور قرار گرفته است تا شرایط فنی آن‌ها فراهم شود و برای این منظور ماده‌ی ضدسرطانی تاکسول که در حال حاضر در استان اصفهان تولید می‌شود را به گلستان وارد می‌‎کنیم که دانش را به تولید برسانیم.
وی اظهار کرد: برای کمک به بخش تولید در حال رایزنی هستیم که بنگاه‌های تولیدی به چرخه‌ی تولید برگردانده شوند و تا کنون نیمی از تقاضاهای این بنگاه‌ها به بانک‌ها معرفی شدند و بانک‌ها قول داده‌اند تا کم‌تر از یک ماه آینده تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند.
صادقلو تأکید کرد: برای رفع مشکل دیگر بنگاه‌های اقتصادی که دریافت و صدور پروانه است با مشارکت بخش صنعت زمان صدور به کم‌تر از 2 ماه رسیده است و با کاهش زمان مراحل صدور پروانه‌ی بهره‌برداری کار تولید به چرخه نزدیک‌تر می‌شود.
استاندار گلستان هم‌چنین با اشاره به طرح منطقه‌ی آزاد اینچه‌برون افزود: دولت دوباره‌ی طرح منطقه‌ی آزاد اینچه‌برون را به مجلس می‌برد تا با تصویب آن زمینه‌ی توسعه‌ی اقتصادی استان گلستان را فراهم کند.
وی اظهار داشت: با تائید هیئت دولت لایحه‌ی منطقه‌ی آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه‌برون گلستان با قید دو فوریت در روزهای آینده دوباره در صحن مجلس مطرح می‌شود.
صادقلو تصریح کرد: امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، بتوانیم با تصویب منطقه‌ی آزاد و آغاز عملیات اجرایی آن گامی مؤثر در مسیر توسعه‌ی استان برداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار