امرالله عباسی: نرخ بیکاری در سال 93 بیش از 12.4 درصد بود که امروز به 11.8 درصد رسیده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال یک درصد کاهش می‌یاید.
کد خبر: ۲۵۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 22 June 2016
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با هدف کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان امسال ۱۴ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.
امرالله عباسی ظهر امروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی کارگروه اشتغال استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ بیکاری در سال 93 بیش از 12.4 درصد بود که امروز به 11.8 درصد رسیده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال یک درصد کاهش می‌یاید.
وی افزود: با همکاری 2 سازمان ملل متحد امسال طرح‌های اشتغال‌زایی در استان گلستان اجرایی می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: این طرح‌ها با نگرش اشتغال روستائی به اجرا در می‌آیند که مهم‌ترین آن‌ها گردشگری، بومی‌گردی، طبیعت‌گردی، طرح زنبورداری و آی‌‌تی است که اجرا می‌شوند.
وی افزود: امسال طرح نظام جامعه‌ی اطلاعات بازار کار در استان اجرا می‌شود تا با اطلاعات دقیق پایه‌ای نیازها را بشناسیم.
عباسی هم‌چنین از خارج شدن طرح کاروزی از حالت پایلوت خبر داد و افزود: این طرح امسال با جذب یک‌ هزار نفر در استان گلستان اجرایی و زمینه‌ی اشتغال این افراد فراهم می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: در این طرح کمک هزینه‌ی ماهیانه‌ی دولت از 200 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش یافته و مشکل بیمه حوادث این افراد هم حل شده و هم‌چنین مشکلی هم در تأمین هزینه‌های اجرایی این طرح نداریم.
وی هم‌چنین از برگزاری جشنواره‌ی کارآفرینان برتر در آبان ماه در استان خبر داد و افزود: کارآفرینان و تعاونی‌های استان تا پایان تیر برای ثبت‌نام فرصت دارند.
عباسی گفت: افراد برای شرکت در این جشنواره باید در سامانه‌ی تعاون ثبت‌‌نام کنند.
وی اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تسهیلات جدیدی تصویب شد تا به بنگاه‌ها تولیدی تزریق شود و حرکت تولیدی قوی‌تری ایجاد می‌شود. متأسفانه پراکندگی‌هایی در زمینهٔ اشتغال استان گلستان در حال شکل‌گیری است و دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر اشتغال هم‌گرایی لازم را ندارند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: محورهای توسعه استان گلستان باید تبیین و تدوین شود تا زیرساخت‌های این بخش نیز منطبق بر نیاز فعلی کارجویان تدوین و کار انجام شود.
عباسی با تأکید بر این‌که شناسایی مزیت‌های استان گلستان باید در اولویت قرار گیرد گفت: یونیدو (سازمان توسعه‌ی صنعتی ملل متحد) با انجام کار تحقیقاتی 3 رسته‌ی کاری را در استان گلستان در نظر گرفته است که می‌تواند موفق باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار