حسین مؤمنی: مشکل بیکاری فارغ التحصیلان حوزه‌ی ICT با حرکت به سمت تولید کسب و کارهای نو و استارت‌آپ‌ها تا حدودی برطرف می‌شود.
کد خبر: ۲۵۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 25 June 2016
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: مشکل بیکاری فارغ التحصیلان حوزه‌ی ICT با حرکت به سمت تولید کسب و کارهای نو و استارت‌آپ‌ها تا حدودی برطرف می‌شود.
حسین مؤمنی در رابطه با وضعیت ICT گلستان در سطح کشور گفت: IDI یک شاخص جهانی برای توسعه‌ی ICT است و بر اساس این شاخص گلستان در رتبه‌ی ۲۴ کشوری قرار دارد.
مؤمنی افزود: این رتبه برای گلستان خوب نیست و با ریشه‌یابی که ما انجام دادیم متوجه شدیم در دو شاخص دسترسی به شبکه و تولید محتوای دیجیتال ضعف داریم و در حال تقویت این امر هستیم.
وی با اشاره به فارغ التحصیلان حوزه‌ی ICT استان گفت: آمار دقیق فارغ‌التحصیلان نشان می‌دهد حدوداً ۱۷ درصد دانشجوهای استان در رشته‌های مرتبط با ICT فعالیت می‌کنند و بیش‌ترین آمار بیکاری در کشور نیز مربوط به حوزه‌ی ICT است، این در حالی است که اگر ۲۰ کمپانی برتر دنیا را بررسی کنیم ۱۸ مورد از آن‌ها مربوط به حوزه‌ی ICT  است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان اظهار کرد: یکی از دلایل بیکاری فارغ‌التحصیلان ما این است که بعد از اتمام دانشگاه در وحله‌ی اول به دنبال استخدامی و در مرحله‌ی دوم به دنبال تأسیس شرکت کامپیوتری هستند.
مؤمنی با بیان این‌که راه سومی نیز وجود دارد، افزود: آن راه این است که فارغ‌التحصیلان ما باید به سمت کسب‌وکارهای نو بروند و همانند چیزی که در دنیا مرسوم است روی ایده‌های نو تمرکز کنند و  فکر خلاقی داشته باشند.
وی با اشاره به مرکزی با عنوان «حمایت از کسب‌وکارهای نو» که در وزارت‌خانه افتتاح شده است، گفت: تصمیم داریم این مراکز را در استان‌های کشور هم اجرا کنیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان تصریح کرد: این مراکز مانند یکی از مراکز شتاب‌دهی کمک می‌کنند تا ایده‌ عملی و تجاری‌سازی شود که لازمه‌ی آن این است دانشگاه‌ها و مراکز پارک و علم و فناوری پای کار بیایند تا به نتیجه‌ی لازم برسد. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار