کد خبر: ۲۵۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 25 June 2016
استاندار گلستان تغییر الگوی کشت را از مصادیق اقتصاد مقاومتی برشمرد و از جای خالی برنامه توسعه پنبه در بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد.

حسن صادقلو عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه زمانی استان گلستان به سرزمین طلای سفید شناخته شده بود باید کشت و توسعه پنبه در برنامه‎های اقتصاد مقاومتی گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات سوئی توسط بخش خصوصی پیرامون سیستم گلخانه‎ای در حال رخ دادن است، تصریح کرد: سوق یافتن به سمت سیستم گلخانه‎ای در کیفیت و مرغوبیت محصولات صادراتی بسیار موثر است.

* نقش سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی فقط در ریاست و نامه نوشتن خلاصه نشود

استاندار گلستان در خصوص ایجاد 17 هزار کیلومتر جاده بین مزارع افزود: از این میزان 2 هزار کیلومتر محقق شده و 15 هزار کیلومتر باقی مانده است که باید از طریق منابع ملی پیگیری شود.

صادقلو نقش سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی را در تامین منابع ملی برای اجرای پروژه‎ها بسیار مهم خواند و گفت: سازمان مدیریت باید در تامین منابع و لزوم برش استانی ایفای نقش کند در غیراینصورت تشکیل چنین سازمانی چه توجیهی دارد آیا نقش این سازمان فقط در ریاست و نامه نوشتن خلاصه می‎شود، مسئولیت پیگیری بودجه در سطح ملی به عهده سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی است.

وی با تاکید بر اینکه داشتن برنامه‎های مطالعاتی یکی از اقدامات انقلابی است، اظهار کرد: ظرفیت‎های زیادی در حوزه گردشگری استان گلستان وجود دارد باید ضمن مطالعه در این بخش از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

* استان در زمینه اسناد وضعیت خوبی ندارد/ لزوم پیوست گردشگری روستاها

استاندار گلستان با اشاره به پنج محور هدفگذاری شده در حوزه گردشگری گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که چند کار کلان در حوزه گردشگری و میراث مطرح و از آن حمایت شود به عنوان مثال مرمت و ساماندهی 200 ساختمان قدیمی و تاریخی باید به سرمنزل مقصد برسد این اقدامات حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

صادقلو با اشاره به اینکه استان در زمینه اسناد وضعیت خوبی ندارد بر لزوم ترسیم افق آینده در بخش‎های مختلف تاکید کرد.

وی در خصوص احیای شهر تاریخی جرجان بیان کرد: احیای شهر تاریخی جرجان حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است باید در مسیر ثبت جهانی شهر تاریخی جرجان نیز اقدامات جدی صورت بگیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار