در نشست خبري با اصحاب رسانه:
اولين كنفرانس ملي ربات هاي پروازي پنجشنبه 24 تيرماه در گرگان برگزار مي شود.
کد خبر: ۲۵۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 13 July 2016
اولين كنفرانس ملي ربات هاي پروازي 24 تيرماه در گرگان برگزار مي شود. 


دكتر علي رفيقي رئيس دانشگاه غير انتفاعي ميرداماد گرگان،در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت:  اولين كنفرانس ملي ربات هاي پروازي ، روز پنجشنبه 24تيرماه در شهر گرگان برگذار مي شود.




وي افزود : مبحث ربات هاي پروازي از شاخه هاي علمي و نوين كشور در سطح دنيا و مورد توجه سازمانها  در سطح اجرايي و درجهت پيشبرد اهداف سازماني است.

رييس دانشگاه غير انتفاعي ميرداماد خاطرنشان اضافه كرد: اين كنفرانس كاملا تخصصي است و بحث مهم در اين حوزه، بومي سازي اين محصول است و طبق رايزني هاي انجام شده تا ظرف 3 ماه آينده تجاري سازي اين محصول صورت مي گيرد و در اين باره با اكثر سازمان ها هماهنگي هاي لازم صورت گرفته است. 


"پهپاد رهام" بياني تازه از توليد ملي

دكتر علي رفيقي گفت: از حدود 2 سال پيش راه اندازي ربات هاي پروازي با همكاري اعضاي هيات علمي و جمعي از دانشجويان علاقه مند و مستعد در موسسه انجام شد. ساخت اصلي و عملي آن از تيرماه 94 كليد خورد و تيمي به سرپرستي مهندس حامد گرجي زاده شروع به مطالعات تكميلي و ليست برداري از نيازها و برآورد هاي مختلف كردند. مهرماه 94 با خريد تجهيزات و ابزارهاي لازم ، مطالعات موردنياز نرم افزاري شروع شد. سپس مطالعه ساخت عملي پروژه از آبان 94 آغاز و تا بهمن ماه 94 ادامه داشت.
در بهمن ماه 94 هم بدنه پهپاد تكميل شدو در ارديبهشت ماه 95 نيز بر خلباني پهپاد تمركز كرديم.نهايتا در 11 ارديبهشت 95 فعاليت ها و تلاش بي وقفه تيم به ثمر رسيد و پهپاد رهام عملكردي بيش از انتظار از خود نشان داد.




وي بيان داشت:
بدنه پهپاد رهام كاملا بومي بوده و ساخته دست محققين سرزمين ماست و با بيش از 16هزار خط برنامه نويسي و برآورد هزينه 18الي 20 ميليون تومان بدون درنظر گرفتن هزينه هاي ديگر، در مقايسه با نمونه هاي خارجي، از ارزش خدمات فني و پشتيباني و دسترسي راحت تري برخوردار است. 


از جمله اعضاي اين تيم مهندس مجتبي سليماني،مهندس امين بزازي،مهندس حسين فرساد و سرپرستي مهندس گرجي زاده و همراهي شماري از محققين و دانشجويان بودند كه نتيجه تلاش چندين ماهه آنها به ثمر نشسته است. 



همچنين مهندس امين بزازي در خصوص كليات كنفرانس ملي ربات هاي پروازي اعلام داشت:
براي تمامي شركت كنندگان در اين كنفرانس در تمامي مقاطع تحصيلي رشته هاي كامپيوتر،برق، مكانيك،مكاترونيك، هوافضا و ... گواهي نامه صادر شده است، و از استان ها و شهرهاي مختلف كشور از جمله  گيلان، ايلام، كرمانشاه، بوشهر، تهران، اروميه ، اصفهان و ... به عنوان اعضاي هيات علمي، اساتيد،دانشجويان ،پژوهشگران و ... دريافت مقاله داشته ايم.


بزازي اضافه كرد: براي شركت كنندگان خارج از استاني نيز محل اسكان در نظر گرفته ايم و همچنين براي برگذاري تور تفريحي ديدني هاي گرگان ويژه شركت كنندگان، پس از روز همايش اعلام آمادگي كرده ايم.


ارسال مقالات پژوهشي از سراسر كشور

دكتر مجتبي سليماني دبير علمي كنفرانس ربات هاي پروازي نيز در اين نشست خبري گفت: با ساخت پهپاد رهام در داخل كشور، صرفه جويي عظيمي در توليد خواهد شد و قابيلت تغيير با نياز مشتري از ويژگي هاي پهپاد رهام است. 

وي گفت: 110 مقاله به دبير خانه كنفرانس ارسال شده است كه 55 مقاله پذيرفته شده داشته ايم و بيش از 50 درصد مقالات از استان گلستان كه محل برگذاري است پذيرش شده است.



اولين كنفرانس ملي ربات هاي پروازي پنجشنبه 24 تيرماه با حضور استاندار گلستان، نمايندگان مجلس، جمع كثيري از اساتيد، اعضاي هيات علمي دانشگاه ها ، دانشجويان و پژوهشگران در گرگان برگذار مي شود.






گزارش: نورا ايزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار