علی رضایی‎نژاد: حدود 5 هزار زوج نابارور در استان گلستان وجود دارد که به دلیل فقدان مرکز ناباروری جهت درمان به خارج از استان مراجعه می‎کردند.
کد خبر: ۲۶۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱ 19 July 2016
علی رضایی‎نژاد بعدازظهر دیروز در آئین افتتاح مرکز ناباروری «نهال» استان گلستان در محل کلینیک فوق تخصصی دزیانی گرگان اظهار کرد: حدود 5 هزار زوج نابارور در استان گلستان وجود دارد که به دلیل فقدان مرکز ناباروری جهت درمان به خارج از استان مراجعه می‎کردند.
وی با بیان این‌که سالانه حدود 80 هزار زوج به جمعیت زوج‎های نابارور کشور اضافه می‎شوند، تصریح کرد: به دلیل وجود حدود 5 هزار زوج نابارور در استان گلستان نیاز به راه‎اندازی مرکز درمان ناباروری وجود داشت.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به این‌که هزینه‌ی بالای درمان، مخاطرات رفت‌وآمد، اسکان چند روزه در استان مدنظر از مهم‌ترین مشکلات این دسته از بیماران گلستانی بوده است، افزود: تلاش شد تا با ایجاد مرکز ناباروری دولتی از میزان مخاطرات مردم کم کنیم.
رضایی‎نژاد با اشاره به تغییر کاربری فضای فیزیکی در کلینیک تخصصی دزیانی بیان کرد: موضوع تغییر کاربری از سال گذشته کلید خورد و ابتدای سال جاری این کلینیک با مساحت حدود 450 متر مربع راه‎اندازی و به بهره‎برداری رسید.
وی در خصوص اعتبارات هزینه‌شده برای افتتاح این کلینیک تخصصی اظهار کرد: حدود 30 میلیارد ریال برای خرید، نصب و راه‎اندازی تجهیزات پزشکی مورد نیاز این مرکز از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هزینه شده است.
مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح مرکز ناباروری ابراز امیدواری کرد با افتتاح این مرکز بهترین خدمات به مردم گلستان ارائه خواهد شد.
به گفته‌ی وی؛ با راه‎اندازی مرکز ناباروری نهال در استان گلستان بسیاری از زوج‎های نابارور، توسط پزشکان فوق تخصص درمان می‎شوند.
به گفته‌ی یک پزشک؛ مرکز ناباروری دارای گروه‎های تخصصی نظیر فلوشیپ نازایی زنان، متخصص زنان، اورولوژیست، متخصص قلب، متخصص بیهوشی، متخصص ژنتیک و تیم جنین‌شناسی از استادان دانشگاه تهران و تربیت مدرس، کارشناس مامایی و پرستاری است.
کمال‎غریبی بیان کرد: این مرکز دارای بخش‎های IUI، IVF، آزمایشگاه آندرولوژِی، جنین‌شناسی، اتاق فریز، دو اتاق عمل مجزا و بخش بستری است هم‌چنین خدمات ناباروری شامل ارائه خدمات تشخیصی درمان جراحی، لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی و تشخیص اقدامات مورد نیاز جهت جراحی مردان «واریکوسل» ارائه می‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار