بیش‌ترین میزان بیکاران مراجعه‌کننده را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۶۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 20 July 2016
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این‌که از بین افراد ثبت‌نام‌شده برای جویای کار ۴۸ درصد فاقد مهارت هستند، گفت: بیش‌ترین میزان بیکاران مراجعه‌کننده را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
محمد رهبری، در جمع خبرنگاران استان گفت: طی آمارهای گرفته شده تقریباً 11 هزار نفر بیکار در کاریابی‌های استان گلستان ثبت‌نام کردند.
وی با اشاره به این‌که از این تعداد بیکار ثبت‌نام شده 57 درصد مردان و 43 درصد زنان هستند، افزود: از این تعداد بیکاران 11 درصد راهنمایی، 29 درصد دیپلم، 10 درصد فوق دیپلم، 36 درصد لیسانس و 6 درصد فوق لیسانس هستند.
رهبری با بیان این‌که از بین این افراد 52 درصد دارای مهارت و 48 درصد فاقد مهارت هستند، اظهار کرد: با توجه به این‌که بیش‌ترین میزان بیکاران مراجعه‌کننده را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند این موضوع باعث شده تا مورد اولویت ما قرار گیرد.
وی در خصوص سن جویندگان کار، تصریح کرد: جویندگان کار در سنین 25 الی 34 سال 58 درصد، 15 تا 24 سال 24 درصد بوده است.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: 82 درصد از مراجعه‌کنندگان جوانان و افرادی هستند که در سنین اشتغال‌اند.
وی با اشاره به این‌که بیش‌ترین فرصت شغلی 57 درصد در بخش خدمات، 41 درصد در بخش صنعت، و 2 درصد در بخش کشاورزی است، افزود: فرصت‌های اشتغال ذر بخش کشاورزی هنوز برای ما ناشناخته است و برخی از مشاغل نوین و آی‌تی‌محور برای کشاورزی تعریف نشده است.
رهبری در خصوص وضعیت سواد به کار گمارده‌شدگان، اظهارکرد: 76 درصد لیسانس، 8 درصد فوق دیپلم، یک درصد فوق لیسانس، 11 درصد دیپلم، 3 درصد راهنمایی، دو درصد بی‌سواد هستند که از این تعداد 96 درصد افراد دارای مهارت و 4 درصد آنان فاقد مهارت هستند.
وی در خصوص وضعیت سنی به کارگمارده‌شدگان، تصریح کرد: 56 درصد از افراد سنین 25 تا 34 سال و 36 درصد سنین 15 الی 26 سال هستند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان دسترسی به مدرک آسان در دانشگاه ها را یک معضل جدی دانست، گفت: یکی از نگرانی‌های استان از سال 98 به بعد است که ورود بیکاران با تحصیلات عالیه از فوق لیسانس به بالا خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: حدود 27 نفر از مراجعه‌کنندگان بیکار در سال جاری دارای مدرک دکتری از دانشگاه‌های معتبر بودند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار