تا کنون ۱۹۰ هزار تن گندم در شهرستان کلاله تولید شده و پول گندم جوانه‌زده‌ی خریداری شده از کشاورزان نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 21 July 2016
فرماندار کلاله گفت: تا کنون ۱۹۰ هزار تن گندم در شهرستان کلاله تولید شده و پول گندم جوانه‌زده‌ی خریداری شده از کشاورزان نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.
نصرت برزگر صبح امروز در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان کلاله اظهار داشت: نگرانی کشاورزان درباره‌ی دریافت پول گندم جوانه زده برطرف و قیمت گندم جوانه‌زده از سوی مسئولان خرید مشخص شد.
وی افزود: براساس قیمت مشخص شده هر کیلوگندم گندم جوانه‌زده‌ی خریداری شده از کشاورزان در شهرستان کلاله به قیمت 12396 ریال پرداخت می‌شود.
فرماندار کلاله تصریح کرد: امسال 190 هزار تن گندم در شهرستان کلاله تولید شد که بیش از 155 هزار تن تحویل مراکز خرید شده است. از این میزان 5 هزار و 566 تن بذری، 45 هزار و 222 تن جوانه زده و 404 و 480 تن نیز گندم سالم بوده است.
وی افزود: با تلاش دست‌اندرکاران بیش از 45 هزار و 222  تن گندم جوانه زده کشاورزان تحویل مراکز خرید شد که نگرانی کشاورزان خسارت دیده از بارش‌ها برطرف شد و با توجه به مشکلات کشاورزان ضرورت دارد مسئولان در پرداخت وجه تسریع داشته باشند.
فرماندار کلاله تصریح کرد: تا کنون بیش از 113 میلیارد تومان برابر با 75 درصد وجه گندم خریداری شده در شهرستان کلاله به کشاورزان گندم تحویل داده شده، پرداخت شده است. امسال در شهرستان کلاله 60 هزار و 77 هکتار سطح سبز گندم وجود داشت که حدود 15800 هکتار از آن بر اثر بارش باران جوانه‌زده است.

وی اظهار کرد: کشت گندم امسال 7 هزار هکتار بیشتر شده است که نزدیک به 12 درصد بیشتر از سال گذشته است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: گندم ، کلاله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار