این آتش‌سوزی‌ها را شهرستان‌های گالیکش، کردکوی، مراوه تپه، آزادشهر و علی‌آباد کتول با مساحت 2.9 هکتار رخ داد که با تلاش مأموران و هواپیماهای اطفای حریق، خاموش شده است.
کد خبر: ۲۶۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 21 July 2016
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: به علت گرمای هوا در چند روز گذشته ۶ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گلستان رخ داد که با تلاش نیروها و کمک مردم مهار شده است.
ابوطالب قزلسفو با اشاره به گرمای بالای هوا و آتش‌سوزی‌های رخ داده اظهار داشت: این آتش‌سوزی‌ها را شهرستان‌های گالیکش، کردکوی، مراوه تپه، آزادشهر و علی‌آباد کتول با مساحت 2.9 هکتار رخ داد که با تلاش مأموران و هواپیماهای اطفای حریق، خاموش شده است.
وی افزود: استان گلستان به‌لحاظ موقعیت طبیعی و اقلیمی یکی از استان‌های مهم در رخداد وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور است و باید به نقش مشارکتی مردم در حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مراتع توجه بیش‌تری شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان هم‌چنین تصریح کرد: یکی از علت‌های ایجاد حریق، گرمای بیش از حد هوا و هم‌مرز بودن زمین‌های کشاورزی با جنگل در محیطی به‌ طول 5800 کیلومتر و آتش‌زدن عمدی و سهوی کاه مزارع گندم و حضور گسترده مردم در روزهای گرم در عرصه‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها است.
قزلسفلو اظهار کرد: با برقراری کشیک‌های کارکنان منابع طبیعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به‌کارگیری دیدبان‌ها و کمک فرمانداران شهرستان‌ها آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده مهار و از گسترش آتش سوزی و خسارت بیش‌تر جلوگیری شده است.
وی محدویت منابع مالی و اعتبار برای هزینه‌های جاری و تهیه تجهیزات انفرادی اطفای حریق و تعمیر خودروهای اطفاء حریق در استان گلستان را از مهم‌ترین مشکلات این بخش اعلام کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار