رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان از اجرای طرح شوق رویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در ایام تابستان ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 23 July 2016
مهدی جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائل مهم تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان جامعه توجه لازم به اوقات فراغت آنان است و بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ارتباط نزدیکی به بهداشت روانی، بروز ابتکار و خلاقیت، ظهور اندیشه‌های آزاد، کاهش فشار روحی و روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی افزود: در این راستا برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان عضو جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان در 4 محور برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه و برنامه‌های مناسبتی در دستور کار قرار گرفت.
رئیس جمعیت هلال احمر بندرترکمن و گمیشان تصریح کرد: این طرح از 20 تیر تا پایان شهریورماه در امور جوانان هلال احمر در شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان اجرا می‌شود.
جعفری گفت: جذب نوجوانان و جوانان و آموزش مهارت‌های داوطلبی و کمک‌های اولیه برای ایجاد زمینه‌های همکاری در انجام فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه ،سالم‌سازی محیط جامعه از ناهنجاری‌های ناشی از بیکاری جوانان و نوجوانان، کاهش آسیب‌های اجتماعی درجامعه، آشنایی نوجوانان و جوانان با اهداف و برنامه‌های حوزه‌ی جوانان جمعیت و باروری و شکوفایی استعدادها، تعمیق باورهای دینی و اخلاقی و رفتارهای اجتماعی نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین اهداف طرح شوق رویش است.
وی افزود: هفته‌ی گذشته در قالب اجرای این طرح کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در سطح شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان و هم‌چنین کلاس آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در خانه هلال روستای خواجه نفس اجرا شد.
رئیس جمعیت هلال احمر بندرترکمن و گمیشان اظهار کرد: برنامه‌های مهارت‌های زندگی به‌ویژه با موضوع پیشگیری از اعتیاد به عنوان معضلی جدی، کلاس‌ها و مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و اعزام به اردوهای تفریحی و آموزشی و غیره در راستای طرح شوق رویش در تابستان 95 توسط جمعیت هلال احمر این شهرستان اجرایی می‌شود.
جعفری هم‌چنین گفت: دوره‌ی آموزشی 24 ساعته تغذیه در شرایط اضطراری و بحران در جمعیت هلال‌ احمر شهرستان بندرترکمن برگزار شد.
وی افزود: این دوره‌ی آموزشی با هدف آشنایی اعضای داوطلب، با اصول و استانداردهای تغذیه در زمان حادثه و بحران درحال برگزاری است و در صورت موفقیت فراگیران کلاس در کسب نمره‌ی قبولی و حد نصاب، گواهینامه‌ی پایان این دوره‌ی آموزشی به آن‌ها داده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار