گونه‌های کشت ‌شده در شهرستان از نوع اسپادانا، مشو، درگزی، بیروتی و شاه‌میوه است.
کد خبر: ۲۶۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 24 July 2016
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش با اعلام این خبر گفت: در شهرستان گالیکش بالغ‌ بر 100 هکتار گلابی کشت ‌شده که حدود 50 هکتار آن در مرحله باردهی اقتصادی بوده و بقیه به‌ صورت نهال و نوبرانه است.
مهندس حبیب‌اله زارع با اشاره به این‌که گونه‌های کشت ‌شده در شهرستان از نوع اسپادانا، مشو، درگزی، بیروتی و شاه‌میوه است گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 650 تن گلابی از این باغ‌ها برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: غالب باغ‌های شهرستان در روستاهای کرنگ کفتر، ینقاق، آبپران، یورت کاظم، کیارام، فارسیان و پادلدل کشت‌ شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش افزود: گلابی پس از سیب مهم‌ترین میوه‌ی دانه‌دار جهان است که بیش‌تر در مناطق سردسیری و کوهستانی کشت می‌شود و مقاومت آن به سرما، بالا است و نیاز آبی آن نیز متوسط.
زارع ادامه داد: با توجه به این شرایط مطلوب سبب شده کشت این‌گونه در مناطق سردسیری و کوهستانی شهرستان و به‌ویژه اراضی شیب‌دار مناسب باشد.
وی با اشاره به خواص درمانی میوه‌ی گلابی تصریح کرد: همه‌ی بخش‌های میوه و درخت گلابی دارای خواص درمانی است. گلابی برای کاهش کلسترول، تقویت حافظه، درمان روماتیسم و یبوست مؤثر است و میوه‌ای ضدعفونی‌کننده و ضد مسمومیت است.
ایشان در پایان سطح باغ‌های این شهرستان را یک هزار و 400 هکتار با 500 بهره‌بردار اعلام کرد و گفت: از این مقدار 350 هکتار آن زیتون، 200 هکتار گردو و مابقی سایر گونه‌های است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار