در ۳ سال اخیر ۷۴۸ کلاس درس با هزینه ۱۰۱۲ میلیارد ریال در استان گلستان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۲۶۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۱ 27 July 2016
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در ۳ سال اخیر ۷۴۸ کلاس درس با هزینه ۱۰۱۲ میلیارد ریال در استان گلستان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
محمدرضا وطنی ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه نوسازی مدارس در 3 سال اخیر 748 کلاس درس به مساحت 118 هزار متر مربع با هزینه 1012 میلیارد ریال در شهرستان های مختلف استان به بهره‌برداری رسیده و اکنون هم‌چنان 40 درصد مدارس استان تخریبی و نیاز به بازسازی دارند.
وی افزود: در استان گلستان 1009 آموزشگاه شهری، 1480 آموزشگاه روستایی و در کل 2489 آموزشگاه دولتی داریم که با احتساب مدارس غیردولتی 2698 آموزشگاه می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: 69 هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول، 45 هزار نفر در متوسطه دوم، 12 هزار نفر در مقطع بزرگسالان و 1850 نفر در مدارس استثنایی استان گلستان تحصیل می‌کنند.
وی اظهار داشت: حدود 20 هزار نیروی رسمی و پیمانی در اداره کل استان گلستان مشغول امر تعلیم و تربیت هستند که این تعداد به انضمام معلمان حق‌التدریسی به 22 هزار نفر می‌رسد که 48 درصد آن را بانوان و 52 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
وطنی تأکید کرد: در سال 94-95 در برگزاری دوره‌های مختلف نهضت سوادآموزی رشد خوبی داشتیم و در دوره سوادآموزی نزدیک به 8 دوره رشد داشتیم و 2.7 درصد بی‌سوادان کشور در استان گلستان هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اعزام 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور، عضویت 60 هزار نفر در حوزه پرورشی در کلاس های طرح اوقات فراغت و کسب رتبه برتر شورای دانش آموزی استان در کشور از جمله مواردی بود که در سال‌های اخیر محقق شد.
وی اظهار کرد: بیش‌ترین مشکلات ما در حوزه مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی در شهرستان گرگان است و با توجه به تلاش‌های بسیار، هنوز هم به لحاظ فضای آموزشی در این شهر دچار مشکل هستیم.
وطنی ادامه داد: رویکرد سال جدید تحصیلی ارتقاء مدیریت آموزشگاهی است و مدیران باید در کنار خود، انجمن اولیاء و مربیان و انجمن‌های دانش‌آموزی را به‌کار گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار