مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:
اکبر ترکان در برنامه متن و حاشیه شبکه سه افزود: زمانیکه سه رییس جمهور برای افتتاح خط راه آهن سراسری شرق دریای خزر به اینچه برون به ایران آمده بودند، درباره این منطقه بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۲۸۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 21 August 2016
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون مورد توافق سه رییس جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان است.
اکبر ترکان در برنامه متن و حاشیه شبکه سه افزود: زمانیکه سه رییس جمهور برای افتتاح خط راه آهن سراسری شرق دریای خزر به اینچه برون به ایران آمده بودند، درباره این منطقه بحث و تبادل نظر شد.
به گفته وی، همزمان با افتتاح راه آهن شرق دریای خزر، وزارت صنایع ایران با قزاقستان قراردادی بستند که مواد معدنی را از طریق این راه آهن را به ایران وارد کنند.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین از ایجاد شهرک متالوژی در اینچه برون خبر داد و اظهار داشت: از آنجا که قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای غنی معدنی در جهان مطرح است، با ایجاد ریل آهن، تمامی ظرفیت های معدنی این کشور قابل انتقال به اینچه برون است. 
وی با اشاره به این که قزاقستان سرشار از معدن های فولاد، مس، منیزم و آلومینیوم است، ادامه داد: با راه اندازی راه آهن، تمامی این ظرفیت ها در اختیار شهرک متالوژی اینچه برون قرار می گیرد. 
 گفتنی است چندی پیش ترکان در سفری به استان گلستان درباره شهرک متالوژی اینچه برون گفت: شهرک متالوژی در اینچه برون گسترده تر و اقتصادی تر از شهرک فولاد اصفهان خواهد بود، با منطقه آزاد شدن اینچه برون وضعیت سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه بسیار گسترده تر خواهد شد. 
ترکان مستثنی بودن از قوانین گمرکی، قانون کار، قانون پول و بانک، مالیات و ویزا را از مزیت های ایجاد منطقه آزاد برشمرد و اظهار داشت: به طور یقین از قطب بزرگ صنعتی و تجاری که در این منطقه بوجود خواهد آمد، تمامی سرمایه گذاران خرد استان گلستان نیز بهره مند خواهند شد. 
دبیر شورای هماهنگی منطقه آزاد با اشاره به این که ظرفیت منابع در صندوق توسعه ملی بسیار بالا است، افزود: سرمایه گذاران در اینچه برون می توانند از منابع این صندوق استفاده کنند. 
وی با تاکید بر این که با افتتاح مسیر ریلی 910 کیلومتری ایران - ترکمنستان - قزاقستان جهش اقتصادی خوبی برای استان گلستان رقم می خورد، تصریح کرد: مردم استان گلستان از این فعالیت اقتصادی بیشتر از همه بهرمند خواهند شد. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار