از سال 1310 تاکنون
از سال 1310 تا قبل از پیروزی انقلاباسلامی تنها 37 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در طول این سی و هشت سال 641 اثر از آثار فرهنگی، تاریخی و ... استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید که با این تعداد مجموع آثار ثبتی استان گلستان به 678 اثر رسیده است.
کد خبر: ۲۸۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 28 August 2016
678 اثر از آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ... استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

محمد مهدی برهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام این خبر گفت :  ثبت آثار ملی استان گلستان که از سال 1310 با ثبت بافت قدیم گرگان آغاز گردید.
برهانی در ادامه به نوع روند ثبت ها در فهرست آثار ملی اشاره کرد و گفت: ثبت میراث ملموس که شامل بناهای تاریخی و محوطه های باستانی، ثبت میراث ناملموس شامل آداب و رسوم، آیین ها، بازی ها و غذاهای سنتی و محلی، ثبت میراث طبیعی شامل جاذبه های منحصر به فرد طبیعی و ثبت میراث منقول شامل اشیاء نفیس تاریخی، موزه ای که دارای اصالت ملی هستند.
وی در ادامه به این نکته اشاره کرد و افزود: از سال 1310 تا قبل از پیروزی انقلاباسلامی تنها 37 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در طول این سی و هشت سال 641 اثر از آثار فرهنگی، تاریخی و ... استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید که با این تعداد مجموع آثار ثبتی استان گلستان به 678 اثر رسیده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایانبرنامه های این معاونت را در سال جاری اینگونه عنوان کرد و گفت:تعیین حریم و تهیه ضوابط برای بافت قدیم گرگان، تهیه پرونده ثبتی 20 بنای تاریخی، تهیه پرونده ثبتی30 محوطه باستانی، تهیه پرونده ثبتی 4 بافت روستایی ارزشمند، تهیه پرونده ثبتی 30   میراث ناملموس و معنوی، تهیه پرونده ثبتی 10 میراث طبیعی و تهیه پرونده ثبتی 2 گویش گرگانی و کتولی از برنامه های سال جدید این معاونت است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار