با همکاری مرکز بهداشت استان و شرکت آبفای گلستان
مهیار خسروی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: این طرح با هماهنگی مرکز بهداشت استان به منظور استفاده از توان رابطین مراکز بهداشت در سطح شهرهای استان به عنوان سفیران و پیام رسانان آب در محلات مختلف اجرایی شد.
کد خبر: ۲۸۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 29 August 2016
معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان از آ؛از فعالیت 500 نفر از سفیران آب در شهر گرگان خبر داد.
مهیار خسروی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: این طرح با هماهنگی مرکز بهداشت استان به منظور استفاده از توان رابطین مراکز بهداشت در سطح شهرهای استان به عنوان سفیران و پیام رسانان آب در محلات مختلف اجرایی شد.
معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان از رابطین مراکز بهداشت بعنوان سفیران و حامیان آب نام برد که میتوان گامهای موثری را در جهت اصلاح الگوی مصرف و اشاعه صحیح مصرف آب برداشت.
وجود این فرصت مناسب برای صنعت آب به علت تعهدات و اعتقادات زنان جامعه اسلامی ما را به صرفه جویی و ممانعت از اسراف و تبذیر بسیار مهم می باشد.
وي تصريح كرد: بايد با مديريتی صحيح و برنامه ريزي هاي اساسي  در این زمینه  گام های موثری برداشت  چراكه بانوان، مدیریت خانه را برعهده دارند و می توانند از هر نظر به بهینه سازی مصرف آب کمک کنند.
وی يادآور شد:  نیمی از زنان هم در خارج از خانه و هم در خانه فعالیت می کنند و می توانند آموزشهای را در این رابطه به همکاران و فرزندان خود بدهند.
معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان تاکید کرد: نقش خانواده ها در تغيير رفتار در مصرف آب بسيار مهم و حياتي است و مي توانند با آموزش به فرزندان در اين زمينه گام هاي خوبي بردارند.گفتنی است در همایش آب و خانواده با محوریت مدیریت صحیح مصرف آب جوایزی به رسم یادبود به رابطین مراکز بهداشتی اهدا گردید.
مهندس خسروی تصریح کرد : در حال حاضر، مصرف بي رويه در انرژي و آب، مشکلاتي را براي کشور به همراه داشته است و با توجه به اهمیت موضوع  بسياري از کشورها در نوع مصرف خود تغييرات عمده اي را ايجاد کرده اند و موفق نيز بوده اند. 

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان با اشاره به آیات قرآت کریم به موضوع آب پرداخت و افزود آب یکی از نعمات بزرگ پروردگار است که منشا حیات وسرآغاز زندگی موجودات زنده است .اهمیت آب در زندگی بشر به اندازه ای است که بیان وتوجیه کامل آن به دشواری میسر می گردد. 

دکتر مزیدی افزود امروزه با پیشرفت زندگی صنعتی ورشد جمعیت ، مصرف آب افزیش یافته است ومنابع آب موجود قابل مصرف ،درمعرض استفاده بیش از حد وحتی آلودگی قرارگرفته است.درکشور ما و مخصوصاً استان گلستان نیز مسئله کمبود آب از گذشته وجود داشته است.
به گفته وی میزان مصرف سرانه آب دراجتماعات مختلف متفاوت است وبا فرهنگ وارتقای سطح بهداشت جوامع ارتباط مستقیم دارد.هرچه سطح وفرهنگ و بهداشت بالاتر باشد نیاز به آب ومصرف آن نیز افزایش می یابد.بنابراین افزایش آگاهی مردم برای مصرف بهینه آب یکی ازضروریات بسیار مهم برای حل معضل کمبود این ماده حیاتی انسان است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان خاطرنشان کرد خوشبختانه کیفیت آب شرب در شهر گرگان از همه لحاظ مورد تایید ما است و تلاش های همکاران آب وفاضلاب شهری به جهت تامین و کیفیت آب شرب  قابل تقدیر است .
گفتنی است تعداد 2 هزار نفر از رابطین مرکز بهداشت شهرهای استان بعنوان سفیران آب کار فرهنگ سازی در محلات مختلف را آغاز کردند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار