معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:
در دولت تدبیر و امید نگاه خوبی به حوزه روستایی شده است و در حال حاضر در بسیاری از روستاها طرح هادی اجرایی شده است.
کد خبر: ۲۸۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 29 August 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: توزیع اعتبارات در مناطق روستایی در سال های اخیر 70 درصد رشد پیدا کرده است.

رضا مروتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان امروز (8 شهریور) در همایش توسعه اقتصادی روستاها که با حضور وزیر کشور و در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، گفت: در هر روستا به طور متوسط 400 میلیون تومان در دولت یازدهم هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 7 دستگاه در حوزه روستایی خدمات رسانی می کنند، اعلام کرد: در سال 1392 حدود 42 میلیارد تومان در روستاها هزینه شد در سال 93 این میزان به 122 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. در سال گذشته به رغم محدودیت های اعتباری بالغ بر 58 میلیارد تومان در حوزه روستایی هزینه شده است.

وی گفت: 202 ماشین حمل زباله، ماشین آلات ساختمانی و کامیونت به حوزه روستایی در استان اضافه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه 60 روستا طرح‎های هادی آن به تصویب رسیده است، گفت: در دولت تدبیر و امید نگاه خوبی به حوزه روستایی شده است و در حال حاضر در بسیاری از روستاها طرح هادی اجرایی شده است.

مهندس مروتی با بیان اینکه 49 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند به وجود 23 شهرک برای بهره گیری و افزایش زنجیره روستاها اشاره کرد و گفت: نخستین بافت تاریخی ثبت شده در کشور متعلق به استان است. هم چنین باید در زمینه دانش بومی و تلفیق ان با دانش روز برای تحقق برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی کارهای بیشتری انجام داد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار