معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین تاکید کرد: کاهش هزینه های جاری و بهره وری بیشتر در هزینه همواره سرلوحه و پیش روی مدیران علی الخصوص مسئولین و فعالین مدیریت شهری باشد.
کد خبر: ۲۸۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 29 August 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه مشترک با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و همچنین شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 30 شهرداری و شورای اسلامی در حال خدمت رسانی فعال و قریب به 180 نفر عضو شورای شهر در استان گلستان داریم و در این راستا نیازمند توجه ویژه و نگاه توسعه ای به استان هستیم.

رضا مروتی گفت: در هفته دولت، مسئولین خدماتی را که دولت در بازه یکساله به مردم ارایه داده و کارها و خدمات در حوزه های مختلف مالی-اجرایی-عمرانی را به نحو احسن به مردم گزارش و ارایه و بازگو نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین تاکید کرد: کاهش هزینه های جاری و بهره وری بیشتر در هزینه همواره سرلوحه و پیش روی مدیران علی الخصوص مسئولین و فعالین مدیریت شهری باشد.

وی در ادامه گفت: معیار و هدف کارکرد شهرهای کوچک و بزرگ استان، باید بر پایه اقتصاد مقاومتی باشد و تشکیل شورای سرمایه گذاری جهت شناسایی و معرفی فرصتهای سرمایه گذاری بصورت بسته های اطلاع رسانی، از جمله اقدامات خوب دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و شهرداران استان گلستان بوده است که انشالله مردم در آینده تاثیرات خوب و مثبت آن را شاهد خواهند بود.

مروتی افزود: علیرغم تمام محدودیتها، اکثر شهرداریهای ما از امکانات در اختیار خود بهترین استفاده را کرده ولیکن تجهیزات حوزه شهری استان مکفی نبوده و نیازمند تکمیل و بروزرسانی بیشتر است.

معاون عمرانی استاندار افزود: شهرداریها، همواره در هر شرایطی کمک حال دستگاههای دولتی بوده و در شوراهای مختلف اعم از آموزش و پرورش، مبارزه با مواد مخدر و غیره حضور و نقش موثر و فعالی دارند.

وی گفت: توجه دستگاههای دولتی به پرداخت مطالبات شهرداریها که همواره مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته و لذا انتظار است که از طریق سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تدبیری و راهکاری اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

لزوم بازنگری در شاخصه های توزیع اعتبارات، تسریع در تصویب طرحهای جامع شهرسازی و معماری، بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری،اعتبارات جرایم راهنمایی و رانندگی، تصویب لایحه اداری و استخدامی شهرداریها، تعیین تکلیف وضعیت بیمه بازنشستگی شهردرایها، اعتبارات مدیریت پسماند، لایحه جدید مربوط به انتخاب شوراها و شهرداران از جمله مهمترین موارد مورد تاکید و اشاره معاون عمرانی استانداری گلستان در این جلسه بود.

همچنین؛ در این جلسه تعدادی از شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان نیز به بیان مهمترین مسایل و مشکلات موجود حوزه کاری خود و راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار