کد خبر: ۲۸۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 29 August 2016
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه همه باید به دور از تنش‌های سیاسی از دولت حمایت کنیم، گفت: دولت نیز خدماتش را به فضای سیاسی آغشته نکند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی بعد از ظهر امروز در بزرگداشت شهدای دولت و گرامی‌داشت شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به خلوص، ایمان و ساده‌زیستی این دو شخصیت بزرگ انقلاب اظهار کرد: اگر مدیران می خواهند در تاریخ انقلاب جاودانه بمانند باید خصوصیات و شاخصه‌های مدیریتی و فردی این شهیدان بزرگوار را سرلوحه خود قرار دهند.

وی عدم وابستگی به دنیا و کانون‌های ثروت و قدرت را عامل استقلال شخصیتی و مدیریتی مسوولان دانست و افزود: تا زمانی که خود را به افراد، گروه‌ها و جناح‌ها وابسته نکنیم خواهیم توانست با صدای بلند و رسا در برابر انحرافات و کاستی از هر کس که سر بزند ایستادگی کنیم و قانون را به صورت کامل اجرا کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند در مسند مسوولیت قرار بگیرند باید شبانه‌روزی برای مردم کار کنند، خاطرنشان کرد: تردیدی نداشته باشید که مردم اگر ببینند که مسوولی برای رفع مشکلات آنها شبانه‌روزی در حال تلاش هستند قطعا علاوه بر نثار محبت و علاقه از آنها حمایت کرده و اقتضائات و برخی مشکلات طبیعی در کشور را درک خواهند کرد.

ترابی فلسفه نام‌گذاری هفته دولت را تجلیل از مدیران خالص، تلاشگر و انقلابی دانست و تاکید کرد: در هفته دولت مردم و مسوولان در کنار هم قرار می‌گیرند تا ضمن تقویت همدلی و انسجام از مدیران شایسته‌ای که به رجایی‌ها و باهنرها اقتدا کرده و سلوک مدیریتی آنها را پی گرفته‌اند تقدیر و تشکر کنند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات دولت و دولت‌مردان نباید با قصد و غرض‌های جناحی و سیاسی باشد، ادامه داد: مردم هم باید در قضاوت‌های خود نسبت به مدیران و مسوولان و عملکرد آن‌ها بدون غرض‌ورزی و پیش‌زمینه فکری اقدام کنند و قدردان تلاش‌ها و زحمات همه دولت‌ها به‌ویژه دولت فعلی باشند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه آرام‌سازی فضای اقتصادی یکی از خدمات دولت یازدهم در کشور بود، تصریح کرد: در عین حال که مردم عزیز و شریف ما نباید خدمات دولت محترم را نادیده بگیرند، دولتمردان هم اگر مشکلی در کشور پیش آمد صادقانه و در کمال صراحت به مردم بگویند و در برابر انتقادات سعه صدر داشته باشند.

ترابی یکی از مهمترین اقدامات و فداکاری‌های دولت تدبیر و امید را بستن بودجه کشور به صورت استقراضی دانست و گفت: این که دولت محترم با وجود شنیدن زخم زبان بودجه کشور را استقراضی می‌بندد واقعا عالی است و جا دارد از دولت محترم تشکر کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت همت، جوش و خروش بیشتر مردم و مسوولان برای حل مشکلات کشور، اضافه کرد: قطعا اگر همه ما در کنار هم و در صفوف متحد و منسجم دست به دست هم دهیم و همت خود را به کار بگیریم، نصرت و یاری خداوند متعال هم قرین راه ما خواهد بود و ما را به سمت سعادت و پیروزی خواهد برد.

استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه سابق گنبدکاووس نیز در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: شهدای کارمند از جمله شهدایی هستند که به پاس خدمات شایسته خود در بطن کشور در کنار رشادت‌هایشان برای مردم به صورت مضاعف عزیز و محترم هستند و مردم از آنها نام و یاد نیکویی را در خاطره دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی با تاکید بر اینکه کارکنان دولت نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند، افزود: نباید بگذاریم توفیق خدمت صادقانه به مردم به تنبلی، بی‌حوصلگی، کم دقتی و سایر خصلت‌های ناپسند آلوده شود زیرا توفیق خدمت‌گزاری به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مغتنم و گران‌قیمت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار