عضو هيات مديره شركت عمران و بهسازي شهري ايران:
کد خبر: ۲۸۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 29 August 2016
عضو هيات مديره شركت عمران و بهسازي شهري ايران، منابع مالي پيش بيني شده براي مرمت، بهسازي، نوسازي و احياي بافت هاي ناكارآمد شهري كشور را در سال جاري، 800 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اين اعتبار صرفا جهت احيا و مقاوم سازي270 منطقه فرسوده، تاريخي و سكونتگاههاي غيررسمي كه در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته اند، هزينه خواهد شد.

دكتر "مجيد روستا " در حاشيه مراسم بهره برداري از چهار پروژه عمراني شركت عمران و بهسازي ايران در بافت هاي تاريخي گرگان به مناسبت هفته دولت، گفت: همچنين چهت مقاوم سازي اين مناطق، تسهيلاتي به مبلغ 200 ميليون ريال براي ساكنين اين مناطق به تصويب هيات وزيران رسيده است.

وي با اشاره به اينكه ميراث فرهنگي، شركت عمران و بهسازي شهري ايران و دبيرخانه ستادبازآفريني محلات هدف؛ نقش هماهنگي و پايلوت سازي مرمت، بهسازي، نوسازي و احياي اين مناطق را دارند، از مردم براي مشاركت در اجراي اين پروژه هاي عمراني دعوت به همكاري كرد.

عضو هيات مديره شركت عمران و بهسازي شهري ايران؛ توجه به عرصه هاي عمومي، بازگشايي معابر را از طريق تجهيز محورهاي تاريخي بخشي از مهمترين برنامه هاي اين شركت تابعه وزارت راه و شهرسازي براي مرمت، بهسازي و نوسازي و احياي اين مناطق بيان كرد.
روستا با اشاره به ميزان بافت هاي تاريخي شهرهاي شمال كشور گفت: 25 هزار هكتار بافت تاريخي در شهرهاي شمال كشور وجود دارد كه در راستاي اهداف سند بازآفريني كشور، 12 شهر پايلوت شده تا با هدف دخالت غيرمستقيم دولت، پرهيز از اقدامات و ظرفيت هاي كالبدي، بازيابي هويت و توجه به محورها و ابنيه با ارزش و تاريخي آنها، مورد توجه قرار گيرند.

روستا يادآورشد: شهر گرگان سومين شهر كشور پس از نائين و كاشان است كه به عنوان پايلوت اين اهداف انتخاب شده تا به حفظ و احياي سرمايه هاي اجتماعي، مادي و معنوي محلات سبزه مشهد، دوشنبه اي، سرچشمه و دباغان آن، كمك شود.

وي اظهار كرد: توجه به گردشگري شهري از مسايل مهمي است كه مي طلبد در اين بافت ها جستجو شود تا با ورود جدي به آنها، رويكرد جديد وزارت متبوع براي توسعه اقتصادي اجتماعي و ارتقاي كيفيت زندگي مردم در اين محلات به اجرا درآيند.

آيين بهره برداري از چهار پروژه مرمت، بهسازي و احياي بافت هاي تاريخي شركت عمران و بهسازي شهري ايران در استان گلستان بصورت متمركز در محل خانه تاريخي شعربافان در بافت تاريخي سرچشمه گرگان برگزار شد.

پروژه بهسازي و مرمت تكاياي عقيلي و شاهيني در محله سبزه مشهد، تكيه اصطبار در محله دوشنبه اي و خانه تاريخي شعربافان در محله سرچشمه از پروژه هاي بهره برداري شده در اين مراسم بود.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار