رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان:
حسینقلی قوانلو درجلسه پرسش و پاسخ با جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدی گنبدکاووس که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: تحریم های ظالمانه کشورهای غربی، ثبات نداشتن قیمت طلا، سکه و ارز و نیز اجرای ناقص طرح هدفمندی یارانه ها در کنار مدیریت نادرست، به افزایش مشکلات حوزه اقتصاد و تولید و رسیدن نرخ تورم به بالای 40 درصد منجر شد.
کد خبر: ۲۸۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 30 August 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به مشکلات اقتصادی و بخش تولید کشور، اظهار داشت: سیاست ها و مدیریت نادرست دولت قبل، سبب شد تا حوزه اقتصاد و تولید به ورطه نابودی کشیده شود.

 حسینقلی قوانلو ظهر دوشنبه درجلسه پرسش و پاسخ با جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدی گنبدکاووس که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: تحریم های ظالمانه کشورهای غربی، ثبات نداشتن قیمت طلا، سکه و ارز و نیز اجرای ناقص طرح هدفمندی یارانه ها در کنار مدیریت نادرست، به افزایش مشکلات حوزه اقتصاد و تولید و رسیدن نرخ تورم به بالای 40 درصد منجر شد.
وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نخستین اقدام دولت مهار تورم و جذب سرمایه گذاری بود، افزود: برای تحقق این اقدام باید با کشورهای غربی مذاکره وضمن لغو تحریم ها، از مشکلات حوزه اقتصاد و تولید نیز کاسته می شد.
قوانلو اضافه کرد: انصافا دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده آن درسایه منویات رهبری به خوبی عمل کردند و دولت توانست با مهار تورم و کاهش آن، شرایط را برای سرمایه گذاری در بخش تولید فراهم کند.
وی با کم نظیر دانستن مجموعه اقدامات دولت در مهار و کاهش تورم و به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای، ابراز امیدواری کرد: سال جاری، سال شکوفایی و رشد اقتصاد کشور و رونق تولید و اشتغال باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: اگر زمانی که طرح هدفمند کردن یارانه ها تصویب می شد، مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مجلس به جای دست و سوت زدن و بستن چشم ها، این طرح را منطقی و علمی بررسی می کردند، این همه مشکلات گریبانگیر اقتصاد و تولید نمی شد.
قوانلو گفت: اکنون دولت با رویکردی منطقی به بررسی مسائل و مشکلات حوزه اقتصاد و دیگر حوزه ها و یافتن راهکارهای علمی و عملی برای برون رفت از مشکلات می پردازد که اقدامات انجام شده در سه سال گذشته نشان از موفقیت دولت دارد.
وی از افزایش 9 برابری منابع مالی و تسهیلات بانکی دولت به بخش صنعت استان گلستان درمقایسه با چند سال پیش خبر داد و اضافه کرد: امسال هفت هزارو 440 میلیارد ریال منابع مالی و تسهیلات بانکی در قالب تامین نقدینگی و سرمایه در گردش برای 710 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال و یا دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی این استان پیش بینی شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بابیان اینکه در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی استان هیچ محدودیتی منابع وجود ندارد، گفت: تاکنون 840 میلیارد ریال از منابع پیش بینی شده به 58 واحد تولیدی پرداخت شده و به 100 واحد دیگر نیز تا دو هفته آینده تسهیلات پرداخت می شود.
قوانلو همچنین از برنامه ریزی برای عدم توسعه شهرک های صنعتی مناطق جنوبی استان گلستان خبر داد و افزود: رویکرد فعلی مدیران استان، توسعه شهرک های صنعتی در مناطق شمالی استان بویژه شهرک صنعتی گنبدکاووس و منطقه ویژه اقتصادی اترک است.
وی با نادرست خواندن احداث شهرک های صنعتی در مناطق جنوبی گلستان در سال های گذشته، گفت: احداث شهرک های صنعتی دراین مناطق سبب شد تابهترین اراضی زارعی و محیط زیست منطقه تخریب شود.
قوانلو اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، 50 هکتار دیگر به وسعت شهرک صنعتی گنبدکاووس اضافه می شود و مشکل کمبود برخی زیرساخت ها ازجمله آب شرب در این شهرک و دیگر شهرک های صنعتی استان گلستان تا پایان دولت یازدهم رفع می شود.
وی درخصوص مشکلات صنعت فرش گلستان نیز گفت: مشکل اصلی دراین حوزه، سنتی بودن تولید است که بایستی این رویه به تولید صنعتی و نیاز روز بازار تغییر نماید تا 70 هزار بافنده فرش این استان از درآمد لازم برخوردار شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: این سازمان برای ارتقای کیفیت تولید، حمایت از تولید و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، دوره های آموزشی مختلف و نیز تعداد 20 نمایشگاه تخصصی تا پایان امسال برگزار می کند.
قوانلو، انعقاد تفاهم نامه همکاری برخی دانشگاه های گلستان با سازمان صنعت، معدن و تجارت، استفاده از معاونین پژوهش دانشگاه ها به عنوان مشاور در ادارات تابعه این سازمان، ضرورت آموزش فنی و حرفه ای به بیکاران درحوزه رشته های فنی مرتبط با شهرک متالوژی و راه اندازی رشته های فنی در مراکز آموزش عالی در این حوزه را از دیگر اقدامات و نیازهای بخش صنعت استان برشمرد. 
احمد دستمرد معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه بر لزوم تسریع درتکمیل برخی زیرساخت ها درشهرک صنعتی این شهرستان تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی اصولی و استراتژیک مهمترین عامل در توسعه است که بایستی مدنظر مدیران و مسئولان تصمیم گیر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت نئوپان گنبدکاووس و کارشناس مسئول واحد تحقیق و پژوهش شرکت گاز استان گلستان نیز دراین جلسه حضور داشتند و درسخنانی برلزوم تدوین استراتژی مشخص درحوزه تولید و صنعت و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی استان و نیز تجدیدنظر دولت در پرداخت یارانه ها و درصورت امکان اختصاص منابع آن به بخش تولید تاکید کردند.
استان گلستان با یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت، افزون بر یکهزار واحد صنعتی کوچک و متوسط فعال و نیمه فعال دارد که 140 واحد آن درشهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع است که از این تعداد 30 واحد تعطیل می باشد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار