کد خبر: ۲۸۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 30 August 2016
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیدار با اساتید دانشگاه کشور تونس، با بیان این که امروز بسیار واضح است که استعمار و کفر از دو راه علیه مسلمانان جهان فعال شده است، افزود: راه اولی که استعمار در پیش گرفته روش فکری است و دشمن می خواهد این فکر را در دنیا ایجاد کند که اسلام دین خشونت و تندروی است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: راه دوم این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و مسلمانان را به جان هم بیندازند. آن ها گاهی اختلافات را بزرگ می کنند تا مسلمانان با یکدیگر درگیر شوند و نمونه آن را می توان در سوریه، عراق، پاکستان و دیگر کشورهای خاورمیانه دید.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که مسلمانان باید در هر دو زمینه فعال شوند، گفت: باید نسبت به آنچه که دشمن به عنوان اسلام معرفی می کند و همچنین نسبت به اختلاف افکنی های دشمن هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: همه مسلمانان باید نسبت به رفتارهای دشمن موضع بگیرند و از آن تبری بجویند. همه تفکرات اسلامی برای ما قابل احترام است اما وقتی رفتاری غیر اسلامی در لباس اسلام معرفی می شود باید عکس العمل نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با انتقاد از حمایت برخی کشورهای اسلامی از گروهک های استعماری، گفت: جای تاسف دارد که برخی کشورهای اسلامی برای منافع خود از دشمن حمایت های مالی و تجهیزاتی می کنند تا در بین مسلمانان تفرقه افکنی کند و به چهره اسلام ضربه بزند.

وی اظهار کرد: در استان ما برادران شیعه و سنی با کمال وحدت و صمیمیت زندگی می کنند و از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ مشکلی هم نداشته ایم.

آیت الله نورمفیدی رعایت سه نکته را برای حفظ وحدت مسلمانان مهم دانست و افزود: در درجه اول مسلمانان باید یکدیگر را بپذیرند. یعنی که شیعه به ریشه دار بودن عقاید اهل تسنن احترام بگذارد و اهل سنت هم عقاید تشییع را بپذیرند.

وی ادامه داد: اگر همدیگر را بپذیریم در امر وحدت موفق می شویم. هدف همه ما یکی است و برای رضای خدا تلاش می کنیم اما راه رسیدن متفاوت است ولی این تفاوت نباید بهانه ای برای اختلاف باشد.

امام جمعه گرگان با بیان این که باید به مقدسات هم احترام بگذاریم و با یکدیگر صادق باشیم، افزود: خداوند توفیق داده تا در گلستان همه این موارد را داشته باشیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نکته مهم این است که مسیحیان علی رغم این که فرقه های مختلف دارند هیچ گاه با هم اختلاف ندارند و به جان هم نمی افتند.
 اما کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا دائم در حال ایجاد جنگ و تفرفه بین مسلمانان هستند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار