کد خبر: ۲۸۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 30 August 2016
قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور بر اهتمام و جدیت هرچه بیشتر فرمانداران و بخشداران به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

"محمد حسین مقیمی" در گردهمایی تخصصی فرمانداران و بخشداران استان گلستان با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال گذشته گفت: شور سیاسی، رقابت تنگاتنگ همراه با یک آرامش فعال از شاخصه های انتخابات سال گذشته بود.

وی ادامه داد: ما در انتخابات 7 اسفند 94 بستر را به گونه ای فراهم نمودیم که همه به صحنه آمدند و میزان رضایتمندی به گونه ای بود که در پایان همه طیف ها به نوعی خودشان را پیروز انتخابات می دانستند.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: ما در انتخابات گذشته هیچ گونه درگیری منجر به خشونت در کشور نداشتیم که چنین فضایی در تاریخ سیاسی بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده بوده است.

مقیمی اظهار کرد: فرمانداران نمایندگان عالی دولت در شهرستانها و خط اول خدمت رسانی و اجرای سیاست های دولت محترم هستند.

وی در ادامه؛ امنیت، اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب های اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی را به عنوان پنج اولویت کاری فرمانداران برشمرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با تأکید بر اهتمام جدی فرمانداران به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: سه سال قبل زمانیکه ما دولت را تحویل گرفتیم شاخص های اقتصادی ما آمارهای منفی را نشان می داد و کشور دچار تورم بالای 40 درصد و رکود اقتصادی بود.

مقیمی افزود: با برنامه ریزی دولت تدبیر و امید ما توانستیم تا حدود زیادی از رکود عبور کرده و نرخ تورم را به زیر 10 درصد برسانیم اما برای آنکه به اقتصاد اول منطقه تبدیل شویم هنوز راه زیادی در پیش داریم.

وی گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راهی برای مقاوم نمودن اقتصاد کشور در مقابل تکان های خارجی و کاهش وابستگی ما به فروش نفت است، لذا از فرمانداران و بخشداران انتظار داریم برای تحقق این مهم آستین همت را بالازده و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه امور قرار دهند.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در پایان با اشاره به وظیفه مهم فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بر سه اصل حفاظت از آراء مردم، رعایت اصل بی طرفی و اجرای مرّ قانون انتخابات تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار طی سخنانی، با اشاره به مشارکت بالای 80 درصدی مردم استان در انتخابات 7 اسفند ماه  سال گذشته و کسب رتبه اول کشوری در مشارکت، این مهم را حاصل تلاش های همه عوامل برگزاری انتخابات بویژه فرمانداران و بخشداران استان دانست.

"علی اصغر طهماسبی" در ادامه با اشاره به فضای باز سیاسی در استان و حضور سخنرانان طیف های سیاسی مختلف بدون هیچ مشکلی در استان، بیان کرد: استان گلستان در دولت تدبیر و امید به لحاظ سیاسی به یک بالندگی خوبی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها نگرانی و دغدغه استاندار محترم و مدیران استان بحث اشتغال و بیکاری جوانان است که امیدواریم با سیاست های دولت محترم در احیای واحد های صنعتی کوچک شاهد جهش خوبی در آمار اشتغال زایی استان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین با تبریک کسب رتبه اول وزارت کشور در جشنواره شهید رجایی، این مهم را حاصل زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم این وزارتخانه از سطح دهیاری ها تا بخشداریها، فرمانداریها، استانداریها و در نهایت کارکنان وزارت کشور دانست.

دکتر صادقلو استاندار گلستان و علی پور مطلق مدیرکل انتخابات وزارت کشور از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار