مسئول شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گنبدکاووس خبر داد:
مسئول دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس از توزیع سبد کالا بین پنج هزار و 572 خانوار نیازمند و مددجویان این نهاد از محل زکات های جمع آوری شده سال جاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 15 September 2016
آخوند حاجی داشلی ایگدری ظهار داشت: توزیع این مقدار سبد کالا بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد در مقایسه با سال قبل افزون بر سه برابر افزایش داشته است. 

وی گفت: از ابتدای برداشت محصول گندم و جو در گنبدکاووس تا 20 شهریور 95 در مجموع مبلغ 10 میلیارد و 103 میلیون و 258 هزار 100 ریال زکات توسط عوامل کمیته امداد این شهرستان از روستاها جمع آوری شده است. 

ایگدری اضافه کرد: امسال از محل زکات جمع آوری شده یک طرح عمرانی در روستای ملک علی تپه (احداث دارالقرآن) با هزینه 287 میلیون ریال انجام شده و بقیه مبلغ زکات در امور حمایتی و معیشتی نیازمندان صرف شده است. 

وی کمک به تحصیل دانش آموزان، ساخت مسکن، سرویس بهداشتی و حمام، درمان بیماران، تحصیل طلاب حوزه های علمیه و تامین جهیزیه را از مهمترین سرفصل های حمایتی حوزه زکات برشمرد. 

مسئول دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد گنبدکاووس با یادآوری اینکه در سال گذشته در مجموع حدود 20 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد، ابراز امیدواری کرد این میزان زکات در سال جاری نیز محقق شود. 

شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان دارای حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که بخش قابل توجهی از آن به کشت گندم و جو اختصاص دارد. 

براساس گزارش مدیران جهادکشاورزی گنبدکاووس درسال زراعی جاری مقدار 325 هزار تن گندم و 70 هزار تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شد. 

کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس افزون بر 9 هزار خانوار با جمعیت تقریبی 17 هزار نفر را زیر پوشش دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار