مدیر کل غله استان گلستان گفت:
مدیر کل غله استان گلستان گفت: امسال از کشاورزان گلستانی یک میلیون و 360 هزار تن گندم مازاد برنیاز با همکاری کارخانه های صنایع تبدیلی مرتبط، تعاون روستایی، بخش خصوصی و سیلوها خریداری شد.
کد خبر: ۳۰۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 25 September 2016
مدیر کل غله استان گلستان گفت: امسال از کشاورزان گلستانی یک میلیون و 360 هزار تن گندم مازاد برنیاز با همکاری کارخانه‌های صنایع تبدیلی مرتبط، تعاون روستایی، بخش خصوصی و سیلوها خریداری شد.

حمیدرضا علی محمدی اظهار کرد: در سال زراعی 95 -94، این شرکت یک میلیون و 400 هزار تن انبار برای خرید و ذخیره سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان دایر کرد.

وی افزود: ظرفیت انبارهای گندم استان امسال در بخش سیلوهای ملکی شرکت 173 هزار تن با 63 درصد افزایش، کارخانه ها 539 هزار تن با 49درصد افزایش، انبار بخش خصوصی با توان ذخیره سازی 478 هزار تن و 81 درصد افزایش و انبارهای تعاون روستایی با 170 هزار تن و پنج درصد افزایش آماده سازی شده بود.

مدیر کل غله استان گلستان در ادامه گفت: در سال زراعی 94 - 93، در مجموع این شرکت مقدار 890 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گلستانی را خریداری کرده بود.

علی محمدی در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران گلستانی هم اظهار نمود: پرداخت بهای محصول تحویلی بصورت متمرکز و از مرکز صورت می گیرد و به شماره حساب اعلام شده از سوی کشاورز واریز می شود.

 وی گفت: بیش از 80 درصد از کشاورزان گلستانی تاکنون بهای محصول گندم تحویلی خود را دریافت کرده اند.

طبق گزارش ستاد برداشت محصول های پاییزه گلستان، در سال زراعی جاری 381 هزار و 946 هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص داشت که 220 هزار و 721 هکتار آن به صورت دیم بود.

گلستان با خرید یک میلیون و 360 هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان رتبه دوم بعد از استان فارس را در سال زراعی جاری به خود اختصاص داد.

برداشت گندم درگلستان از اوایل خرداد ماه هر سال آغاز می شود.

استان گلستان واقع در شمال ایران با داشتن 650 هزار هکتار زمین زیر کشت از قطب های مهم تولید محصولات زراعی در کشور به شمار می رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار