فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن:
عبدالحکیم فیروزی فرماندار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید گفت: ارئه اطلاعات جامع از مناطق حاشیه نشین شهرها موجب خدمات رسانی بهتر به آنان می شود.
کد خبر: ۳۰۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 26 September 2016
جلسه ستاد حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی شهرستان ترکمن  با حضور فیروزی فرماندار، معاون فرماندار، برزمینی معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  و سایر اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد.

عبدالحکیم فیروزی فرماندار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید گفت: ارئه اطلاعات جامع از مناطق حاشیه نشین شهرها موجب خدمات رسانی بهتر به آنان می شود.

وی افزود: مناطق حاشیه نشین و سکونت گاههای غیررسمی با توجه به آسیب های اجتماعی موجود از مباحث مهم جامعه بوده لذا این مناطق شناسایی تا مشکلات بعدی آن با ارائه راهکارهای لازم مرتفع شود. 

فیروزی در ادامه داشتن اطلاعات جامع از وضعیت مناطق حاشیه نشین، تدوین برنامه ها برای شناسایی آسیب ها و مشخص شدن مسئولیت دستگاههای عضو ستاد و اقدامات پیشگیرانه جهت بررسی دقیق و رسیدگی به معضلات مناطق حاشیه نشین را لازم دانست.

در ادامه شیرنگی معاون فرماندار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی حاشیه نشینی را یک پدیده شهری و تنها مختص کشور ما ندانست. 

وی در ادامه حاشیه نشیی را عاملی مهم در بر هم زدن تعادل در شهرها و نشانه توسعه ناموزن قلمداد کرد به طوری که تعادل زندگی شهری بلحاظ فراهم آوردن خدمات دهی هم به لحاظ فرهنگی دچار آسیب های اجتماعی شدیدی می شود لذا از مسئولین خواست با ایجاد شرایط و بسترسازی مناسب شرایط را برای مهاجرت معکوس مهیا کنند.

سپس برزمینی معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت : بحث حاشیه نشینی و کاهش آسیب های اجتماعی در وزارت کشور نگاه جدیدی است لذا همه مسئولین وظیفه دارند در راستای حل این مشکلات و معضلات راهکارهای مفیدی ارائه و در حد توان خود اقدامات شایسته ای  همراه با استفاده از توان مردم انجام دهند . 

وی در ادامه از مجموعه فرمانداری و اعضای ستاد مذکور خواست در ارتباط با آسیب های مناطق حاشیه نشین طرح ها و برنامه ها شناسایی، ارائه و گزارش شود مسائل اجتماعی تک علتی نباشد راهکارهای لازم به صورت  بسته کامل قرار داده شود تا در جامعه یک نگاه جامعه شناختی داشته باشیم .

در ادامه مسئولین دستگاه های عضو به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

از جمله مهمترین مصوبات جلسه عبارتند از: تعیین شهرداری به عنوان دبیرخانه ستاد که با همکاری نیروی انتظامی، اداره بهزیستی، راه و شهرسازی و ناحیه مقاومت بسیج نسبت به شناسایی دقیق مناطق حاشیه نشین، تعداد خانوار حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی اقدام لازم را بعمل آورده و شهرداری بندرترکمن در جلسه بعدی گزارش نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار