استاندار گلستان:
دکتر حسن صادقلو در جلسه کاگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: برای رونق تولید باید تسهیلات جدید پرداختی توسط بانک ها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۰۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 27 September 2016
دکتر حسن صادقلو در جلسه کاگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: برای رونق تولید باید تسهیلات جدید پرداختی توسط بانک ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان با تاکید بر ایجاد اشتغال در جامعه اظهار کرد: توجه به اشتغال در تمام مباحث مهم است و مسئله ایجاد و احیای شغل در ارائه تسهیلات رونق تولید پراهمیت است.

وی افزود: تعداد تولیدکنندگانی که بانک ها برای آنها اجرائیه صادر کرده مشخص شود و در عین حال کارخانه هایی که به دلیل صدور اجراییه، ویران شده اند مشخص و در جلسه آتی گزارش شود تا مورد بررسی قرار گیرد، چرا که بیت المال است و باید از آن دفاع شود.

وی با اشاره به یارانه ای که مقرر شده بود در کنار تسهیلات ارائه شود، گفت: باید زمان و نحوه توزیع این یارانه صنعتی برای واحد های تولیدی مشخص شود تا صاحبان صنایع با آسودگی خاطر بیشتری از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

استاندار گلستان یادآور شد: باید زمان بندی مشخصی برای ثبت نام، بررسی پرونده ها باشد و بر اساس این شیوه نامه و تقویم اجرایی تسهیلات ارائه شود چرا که زمان عنصر مهمی در مباحث رونق تولید است.

دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: باید ارائه تسهیلات رونق تولید در سالجاری پایان پذیرد تا بتوان شاهد پویایی و تحرک کارخانه ها و واحدهای تولیدی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه از این پس جلسات کارگروه تسهیل در مرکز خدمات سرمایه گذاری برگزار خواهد شد، گفت: جلب و جذب سرمایه گذار مسئله بسیار پراهمیتی است و ایجاد پنجره واحد می تواند موجبات رشد استان را به همراه داشته باشد.

وی تهیه استعلامات را مباحث حاکمیتی دانست و افزود: باید شناسنامه طرح ها و پروژه ها به سرمایه گذار ارائه شود و سرمایه گذار نباید برای استعلامات به ادارات برود.

استاندار گلستان تاکید کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری می تواند رافع مشکلات اقتصادی استان باشد.

همچنین در این جلسه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان از بسته شدن سایت ثبت نام تسهیلات رونق تولید خبر داد و گفت: تا کنون 1650 واحد تولیدی در این سامانه ثبت نام کرده اند و خمچنین بررسی واحدهای صنعتی نیز پایان یافته و تنها بررسی برخی واحدهای دام و طیور باقی مانده است.

حسینقلی قوانلو تصریح کرد: تاکنون از بین 710واحد تولیدی با 744 میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز که به بانک ها معرفی شده اند 191 میلیارد تومان به 128 واحد پرداخت شده است.

وی افزود: گلستان به لحاظ رقم تسهیلات پرداختی توسط بانک های استان رتبه دوم کشور را پس از استان فارس به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به دیگر تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها گفت: علاوه بر تسهیلات رونق تولید که توسط کارگروه تسهیل به بانک ابلاغ شده، از ابتدای سالجاری تا امروز بانک های استان 126 میلیارد تومان به 148 واحد تولیدی ارائه تسهیلات داشته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار