مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری ١٤ جشنواره فرهنگی، هنری با موضوع قرآنی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 27 September 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری ١٤ جشنواره فرهنگی، هنری با موضوع قرآنی در استان خبر داد.

 حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در هشتمین جلسه شورای توسعه قرآنی استان، افزود: برخی از این جشنواره ها توسط این اداره و برخی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

به گفته وی، جشنواره شعر و داستان قرآنی، جشنواره پایان نامه ها و مقالات قرآنی، جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی، جشنواره صنایع دستی قرآنی و جشنواره هنرهای نمایش قرآنی از جمله جشنواره هایی هستند که قبل از هفته قرآن و عترت در استان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که ٣٠ دی تا ٦ بهمن هفته قرآن و عترت نام گرفته، اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی، جشنواره تلاوت حافظ کل، حافظ ١٥جزء، حافظ عمومی، جشنواره مآیوه قرآنی، جشنواره آواها و نغمات آئینی، جشنواره قرآن در رسانه، جشنواره سرود قرآنی، جشنواره انشا قرآنی و جشنواره یادواره شهدای قرآنی از دیگر برنامه های فرهنگی، هنری با موضوع قرآنی است که سال جاری اجرا می شود.

وی به تشریح برنامه های این شورا در حوزه قرآنی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه قرآنی کمبود متن با کیفیت برای هنرمندان است.

به گفته حجت الاسلام فضیلت، نبود متن باعث شده هنرمندان به سمت متون آماده سایر کشورها گرایش پیدا کنند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: سعی می کنیم از تمام ظرفیت استان برای اجرای برنامه هایی قرآنی استفاده کنیم و حداقل خواسته ما هم ایجاد گفتمان قرآنی است.

هشتمین جلسه شورای توسعه قرآنی با حضور اعضای شورا در منزل آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان تشکیل شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار