مدیرکل کتابخانه های عمومی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان به تبیین برنامه های اداره کل کتابخانه ها پرداخت.
کد خبر: ۳۰۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 27 September 2016
 مدیرکل کتابخانه های عمومی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان به تبیین برنامه های اداره کل کتابخانه ها پرداخت.

جلسه شورای اداری فرمانداری با حضور فرماندار گرگان و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اعضا برگزار شد.

در این جلسه رضا قوانلو با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی گفت: میزان مطالعه در کشور متغیر است و آمارهای متفاوتی درباره وضعیت سرانه مطالعه ارائه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه از اقدامات سازنده دولت تدبیر و امید که منجر به رشد در مجموعه کتابخانه ها شده است اشاره کرد و افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برنامه ریزیهای دبیرکل جهت گیری و رشد قابل توجهی داشته که قابل تقدیر است. 

وی همچنین افزود: رشد آسیب های اجتماعی در کشور زیاد است و این ناشی از کم بودن سرانه مطالعه است.

قوانلو در ادامه با گلایه از کمبود کتابخانه های روستایی در شهرستان گرگان از پیگیری مسئولین در روستاهای شهرستان گرگان اعم از بخشداران، دهیاران و رئیس شورا ها و سایر مسئولینی که توان پیگیری در این مورد را دارند، خواستار پیگیری شد.

فرماندار گرگان در این جلسه با تاکید بر اقدام جهت راه اندازی و احداث کتابخانه های روستایی از نقش مطالعه در بالارفتن حساسیت های اجتماعی گفت. 

دکتر حسینی در این زمینه افزود: آستانه تحمل در برخی از مردم ما بسیار پایین است و این می تواند ناشی از پایین بودن سطح مطالعه باشد چرا که اگر مطالعه کنیم به آرامش بیشتری می رسیم و امنیت روانی جامعه بالاتر می رود و الزما سریع واکنشی نمی شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار