مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نقش اقدامات بازآفريني شهري در رونق اقتصادي اجتماعي استان، گفت: پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه بازآفرینی شهری و رفع آسیب‌های حاشیه‌نشینی مورد توجه بيشتري قرار مي گيرد.
کد خبر: ۳۰۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 27 September 2016
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نقش اقدامات بازآفريني شهري در رونق اقتصادي اجتماعي استان، گفت: پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار در حوزه بازآفرینی شهری و رفع آسیب‌های حاشیه‌نشینی مورد توجه بيشتري قرار مي گيرد.

مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهاركرد: هم اينك بيش از دو هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در اين استان شناسايي شده كه مطالعات بازآفرینی بخشي از آنها به پايان رسيده و با توجه به تاكيد مقام عالي وزرات به مساله شهرسازی و حقوق شهروندي، توجه ويژه و بيشتري به اين مقوله ها خواهد شد.

وي ادامه داد: به همين منظور براي حفظ، احيا، بهسازي و نوسازي بافت هاي قديمي و ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي و مناطق حاشيه نشيني شهر، 13 قرارداد كاري با پيمانكاران مرتبط در سال جاري منعقد شده است.

مبارك قدم همچنين به انتزاع حوزه راهداري از اين اداره كل و انتقال آن به اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اشاره كرد و افزود: اين امر فرصتي ديگر براي ارتقای کیفی راه ها فراهم كرده است.

به گفته وي، با اتخاذ این سیاست از این پس، ساخت و احداث راه‌ ها توسط یک دستگاه، و بهره ‌برداری و نگهداری آن توسط ارگانی دیگر انجام می‌شود که موجب افزایش دقت در تحویل‌گیری پروژه‌ها خواهد شد.

مبارك قدم اظهار كرد: احداث و پيگيري ارتقاي ايمني پنج محور ارتباطي استان از جمله پروژه هايي است كه در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري و رونق اقتصادي منطقه و بعنوان پروژه هاي اقتصاد مقاومتي در سال جاري دنبال مي شود.

وي افزود: اين محورها شامل بهسازي شاهرود به محور شمال به طول پنج كيلومتر، احداث باند دوم كردكوي- بندرتركمن به طول هشت كيلومتر، تعريض محور آق قلا به گنبد به طول 20 كيلومتر، بهسازي محور اصلي راميان – اولنگ به طول 10 كيلومتر و تعريض و احداث بزرگراه در محور گاليكش – تنگراه به طول 10 كيلومتر مي باشد.

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان اظهارداشت: كمربندي گرگان نيز يكي ديگر از پروژه هاي مهم حوزه حمل و نقل استان است كه از اهميت ويژه اي در جهت رونق اقتصادي منطقه بويژه در جهت ايجاد منطقه آزاد و بندرخشك اينچه برون و ازدياد ترافيك ترانزيتي از اين مسير و تحقق مطالبات مردمي، برخوردار است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار