با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام شد؛
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت ارزش های انقلاب، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان گلستان با اجرای فعالیت های فرهنگی، ادبی، هنری و مذهبی این ایام را گرامی داشتند.
کد خبر: ۳۰۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 27 September 2016
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت ارزش های انقلاب، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان گلستان با اجرای فعالیت های فرهنگی، ادبی، هنری و مذهبی این ایام را گرامی داشتند.

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان گلستان با اجرای فعالیت های فرهنگی، ادبی، هنری و مذهبی این ایام را گرامی داشته و با بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس در قالب شعر، نقاشی و قصه گویی کودکان را با گوشه ای از ایثار و گذشت شهدا آشنا ساختند.

خاطرات هشت سال دفاع مقدس در نقاشی مسولین و کودکان گمیشانی تداعی شد

هم زمان با هفته دفاع مقدس و به منظور پاسداشت ارزش های انقلاب،کانون پرورش فکری گمیشان با همکاری فرمانداری، شهرداری و سپاه پاسداران این شهرستان اقدام به برپایی نقاشی دیواری روی پارچه با موضوع دفاع مقدس نمود.

در این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان گمیشان، فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومتی بسیج و جمعی از مسئولین ادارات برگزار شد اعضا نوجوان مرکز به خلق آثار هنری با موضوع دفاع مقدس پرداختند.

نقاشی کشیدن فرماندار گمیشان همگام با اعضای نوجوان مرکز و روخوانی وصیت نامه یکی از شهدای گرانقدر انقلاب توسط اعضا از دیگر فعالیت های این برنامه بود.

نواجوانان گرگانی با شهدا میثاق دوباره بستند

به مناسبت سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آشنایی کودکان و نوجوانان با فداکاری ها و رشادت های نوجوانان و جوانان نسل اول انقلاب، کانون شماره دو گرگان اقدام به برگزاری اردویی یک روزه با محتوای آموزشی مذهبی در اردوگاه نشاط کرد.

در این برنامه که با همراهی مربی فرهنگی و هنری مرکز شماره 2 گرگان صورت گرفت، اعضا با حضور در کارگاه معرفی شخصیت با ایثار و فداکاری های شهیدان جهان آرا و باکری آشنا شدند.

هم چنین در این روز بخشی از زندگی نامه شهید باکری به صورت قصه بازگو شد.

ساخت گل های لاله توسط نوجوانان با استفاده از مقوا های رنگی و کاشت نمادین آن ها به یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های این اردوی یک روزه بود.

نشست کتاب خوان اعضای مرکز بندرگز به مناسبت هفته دفاع مقدس

در این نشست که با همکاری نهاد کتابخانه عمومی شهرستان بندرگز و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، کتاب "حلزون من گم شده" با نویسندگی داوود امیریان توسط اعضای مرکز معرفی و نقد گردید و کارگاه روخوانی کتاب برگزار شد.

هم چنین اعضای مرکز با حضور در کارگاه های ساخت سفال و معرفی شخصیت با موضوع انقلاب یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند.

كودكان روستايي گاليكش با آرمان هاي شهدا عهدي دوباره بستند

مربی کتاب خانه سیار روستایی گالیکش با حضور در مدارس زنده یاد سلیمانی و داور پناه واقع در حوالی شهرستان گاليكش، کودکان را با آرمان های انقلاب آشنا ساخت.

در این برنامه که با حضور خانواده های دانش آموزان همراه شد کودکان با حضور در کارگاه خاطره گويي با رشادت ها و ویژگی های شهدای انقلاب اسلامی آشنا شدند.

شعر خوانی به صورت گروهی و اجرای مسابقات دینی مذهبی از دیگر برنامه های این روز بود.

سلام کودکان مینودشتی به شهدای هشت سال عشق و معرفت

اعضای مرکز فرهنگی هنری شهرستان مینودشت با زندگی نامه دوازده شهید آشنا شدند.

در این برنامه که با عنوان مهمانی لاله ها نام گذاری شده بود کودکان با حضور در کارگاه های هنری و ادبی با موضوع دفاع مقدس مهمان شهدا شده و با آرمان های آن ها آشنا شدند.

هم چنین کودکان با حضور در گلزار شهدا به پاس قدردانی از این عزیزان، قابی زیبا ساخته و عکس های چاپ شده شهدا را زینت بخشیدند.

خاطرات دیروز در نقاشی های کودکان امروز به تصویر کشیده شد

با حضور مربی کتاب خانه سیار روستایی گمیشان در مدارس روستاهای همجوار آن شهرستان و برگزاری کارگاه های نقاشی و معرفی شخصیت با موضوع ایثارگری شهدای انقلاب، خاطرات دفاع مقدس به تصویر کشیده شد.

صدای بال لک لکها در مرکز شماره یک گرگان طنین انداز شد

"صدای بال لک لکها" سروده ی مریم اسلامی با حضور کودکان و نوجوانان و با هدایت گری مربیان ادبی در مرکز شماره یک گرگان شنیده و نقد شد.

در این نشست که با هدف ترغیب و آشنا سازی کودکان با چگونگی شیوه ی نقد برگزار گردید فرصتی ایجاد شد تا اعضا با مفاهیم دفاع مقدس و هم چنین دلاوری ها و فداکاری های شهدای انقلاب بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است صدای بال لک لکها مجموعه شعری در ارتباط با دفاع مقدس است که نگاه ویژه شاعر به این موضوع مورد بحث این نشست ادبی بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار