مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: دو کوهنورد گلستانی مفقود شده در ارتفاعات جنگلی و مناطق کوهستانی توسکستان در حوزه شهرستان گرگان، زنده پیدا شدند.
کد خبر: ۳۰۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 27 September 2016
حسین احمدی افزود: براساس آخرین گزارش های دریافتی از تیم های تجسس حاضر در منطقه، این دو کوهنورد در منطقه 'دیو دره' رویت شده اند و تیم های امداد و نجات برای انتقال آنان به این نقطه اعزام شده اند. 

وی تاکید کرد که این دو کوهنورد سالم هستند و تنها یکی از آنان از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شده است. 

احمدی تصریح کرد: بعد از انتقال این کوهنوردان، جزئیات بیشتری از نحوه پیدا شدن آنان در اختیار رسانه ها قرار می گیرد. 

مدیرعامل هلال احمر گلستان ادامه داد: ساعت 10.30 صبح امروز گزارش پیدا شدن این افراد به تیم های امداد و نجات اعلام شد و افزون بر چهار ساعت زمان می برد تا کوهنوردان به پائین منتقل شوند. 

وی همچنین با بیان اینکه این حجم عملیات جستجو و امداد و نجات در کوهستان بی سابقه است و چهار روز متوالی عملیات گشتزنی و نقطه زنی ادامه داشت، گفت: بسیاری از نیروهای تیم های امداد و نجات بیش از 48 است که استراحت نکرده اند. 

احمدی افزود: برای تجسس این دو کوهنورد در مجموع 144 نفر در قالب 36 تیم جستجو همراه با کمیته آفرود (ماشین های دو دیفرانسیل) هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان در کنار کوهنوردان و راه بلدان هیات کوهنوردی گلستان ونیز تیم های 'آن ست'(سگ های نجات) و بالگرد به منطقه اعزام شده بودند که خوشبختانه تلاش ها نتیجه داد. 

روز جمعه گذشته یک تیم کوهنوردی متشکل از 20 نفر در ارتفاعات توسکستان درحال کوهنوردی بودند که 2 نفر این گروه به نام های مانی کردی و محمدطاهری نسب به دلیل تندرو بودن از گروه جدا، اما در طول مسیر گم شدند. 

تیم های امداد و نجات و جستجو بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن آنان وارد عملیات شدند و این تجسس ها تا امروز ادامه داشت.

ارتفاعات توسکستان در 15کیلومتری جنوب شرق شهر گرگان و در مسیر گرگان - شاهرود واقع است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار