سفیر کشور اتریش:
دکتر فریدریش اشتیفت سفیر کشور اتریش با اشاره به آنکه استان گلستان استانی بکر و دست نخورده با جاذبه های دیدنی زیبا می باشد، گفت: دیوار و بافت قدیم گرگان دارای زمینه های مناسبی در بخش سرمایه گذاری و توسعه گردشگری می باشد.
کد خبر: ۳۰۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 28 September 2016
سفیر کشور اتریش با همراهی مهندس ابراهیم کریمی از بافت تاریخی گرگان بازدید کرد.

در این بازدید دکتر فریدریش اشتیفت سفیر کشور اتریش با اشاره به آنکه استان گلستان استانی بکر و دست نخورده با جاذبه های دیدنی زیبا می باشدف گفت: دیوار و بافت قدیم گرگان دارای زمینه های  مناسبی در بخش سرمایه گذاری و توسعه گردشگری  می باشد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این بازدید گفت: استان گلستان  یکی از مناطق سرسبز و دیدنی در شمال ایران با پیشینه تاریخی 7000 ساله و بیش از 2500 اثر شناخته شده و ثبت  678 اثر در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر ثبتی در فهرست آثار جهانی می باشد.

وی ادامه داد: وجود جاده های بین المللی حمل و نقل، وجود جاذبه های گردشگری از جمله دریا، جنگل، پارک های ملی، تنوع اقلیمی، دشت و صحرا، اماکن و بافت های تاریخی –فرهنگی و ... از مهمترین قابلیت ها و مزیت های صنعت گردشگری در استان گلستان می باشد.

کریمی افزود: از جمله مهمترین جاذبه های استان گلستان می توان به دیوار بزرگ گرگان با عنوان طولانی ترین سازه تاریخی ایران، میراث جهانی گنبد قابوس به عنوان بلند ترین گنبد آجری جهان، شهر تاریخی جرجان، بافت قدیم گرگان و گمیشان و جاذبه های بکر طبیعی فراوان اشاره کرد.

وی تشریح کرد: دیوار دفاعی گرگان با طول حدود 200 کیلومتر سومین دیوار طولانی جهان است و در حال حاضر در فهرست موقت ایران جهت ثبت در آثار جهانی قرار دارد و پرونده آن در مرحله آماده شدن و سیر مراحل قانونی جهت ثبت در آثار جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اعلام کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا بر طبق شرایط و ضوابط قانون واگذاری، دیوار دفاعی گرگان و مجموعه هایی از بافت قدیم گرگان را جهت احیا به سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار نماید.

سفیر اتریش در پایان با آرزوی توفیق برای مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی استان گلستان با اشاره به برپایی هرساله جشنواره اقوام در استان و اهمیت این رویداد، گفت: تمام تلاش خود را جهت حضور در این جشنواره خواهم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار