معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تجهیز کتابخانه دو روستا در شهرستان بندرگز خبر داد و گفت: بیش از ٩٨ میلیون ریال هزینه تجهیز این دو کتابخانه شده است.
کد خبر: ۳۰۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 28 September 2016
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تجهیز کتابخانه دو روستا در شهرستان بندرگز خبر داد و گفت: بیش از ٩٨ میلیون ریال هزینه تجهیز این دو کتابخانه شده است.

 قدرت دائمی، افزود: ٣٥٦جلد با ١٨٢عنوان کتاب به کتابخانه روستای لیوان غربی و گز شرقی شهرستان بندرگز اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: موضوع کتاب های اهدایی به کتابخانه فرهنگی، دینی، اجتماعی، اقتصادی و زبان ادبیات فارسی بوده است.

وی با بیان این نکته که به هر کتابخانه ٢٣٨جلد کتاب اهدا شده، افزود: بااین اقدام کتابخانه شهدای لیوان غربی و ایرج کردی در روستای گز غربی تجهیز شد.

دائمی به اهدای ۶ هزار و ۵۶۴ جلد کتاب در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: مبلغ اهداء این کتاب ها ٧٧٠ میلیون و ۱۱ هزارتومان بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که اغلب کتاب های اهدایی در چهار حوزه دینی، عمومی و کودک و نوجوان هستند، افزود: تعداد کتاب های عمومی اهدایی ٢٢٨ جلد و هزینه این کتاب ها نیز ٦٢ میلیون و ۹۷ هزارتومان بوده است.

وی ادامه داد: دوهزار و ٥٨٢ کتاب تخصصی در سه ماه نخست سال جاری نیز اهدا شده است که هزینه آنها به ارزش ٢٩٢ میلیون و ۵۲ هزارتومان بوده است. همچنین بیش از ٢ هزار کتاب در حوزه دینی توسط این اداره کل اهدا شده است که ارزش آنها نیز ٣٧٨ میلیون و ۳۱ هزار تومان بوده است.

دائمی با بیان اینکه سال گذشته ۷۹۴ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان به مبلغ ۴۴ میلیون و ۳۹ هزار تومان اهدا شده است، افزود: مطالعه کتاب بسیار مهم است و در افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه تاثیرات بسیار زیادی می گذارد.

وی ادامه داد: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بیشتر بشناسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عادت کردن به کتابخوانی لازم و کافی نبوده و می بایست نسبت به تحکیم و تداوم آن عادت کوشید تا هدف و مقصود مطالعه را به توان در جامعه تحقق بخشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار