اخطاریه هواشناسی
اداره کل هواشناسی گلستان در مورد آغاز بارش های رگباری، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های استان بویژه در مناطق کوهستانی طی چهارشنبه شب(امشب) و روز پنجشنبه هشدار داد.
کد خبر: ۳۰۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 28 September 2016
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان اعلام کرد: با توجه به پیش بینی های قبلی در خصوص آغاز بارش ها و کاهش دما در استان، اولین موج سامانه ناپایدار از امشب به استان نفوذ کرده و باعث وقوع پدیده های جوی از جمله افزایش ابر، رگبار و آذرخش (رعد وبرق)، کاهش نسبی دما و ریزش پراکنده برف در نواحی مرتفع کوهستانی می شود.

محمد رضا رحمن نیا اضافه کرد: گاهی مه غلیظ ، وزش باد نسبتا شدید، مواج شدن خزر تا بامداد جمعه و کاهش دما بین 8 تا 10 درجه سلسیوس از دیگر پیامدهای این سامانه هوایی است.

وی تاکید کرد که در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان برخی از رودخانه های مناطق کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اوج فعالیت این سامانه بارشی را در روز پنجشنبه (فردا) اعلام کرد.

وضعیت جوی استان گلستان امروز چهارشنبه نیمه ابری تا تمام ابری اعلام شده است.

همچنین سیستم هواگوی اداره کل هواشناسی گلستان وضعیت جوی اکنون گرگان را کمی ابری و دمای هوای این شهر را 29 درجه سانتیگراد اعلام کرد، سرعت وزش باد در گرگان نیز 6 متر بر ثانیه و از سمت جنوب غرب است.

پیش از این بارش های رگباری شهریورماه امسال در 2 مرحله باعث بروز سیلاب در برخی مناطق گلستان شد که براثر آن چهار تن از هموطنان جان خود را از دست دادند و خسارات مادی بسیاری به منازل، ابنیه راه ها، مزارع کشاورزی و تاسیسات استان وارد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار