استاندار گلستان در همایش طلایه داران تبلیغ؛
دکتر حسن صادقلو در همایش طلایه داران تبلیغ تصریح کرد: 63 درصد روستاهای استان فاقد روحانی ساکن و مستقر هستند که لازم است با هدف تقویت بنیه های دینی مردم روستا، این مشکل برطرف شود.
کد خبر: ۳۰۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 29 September 2016
دکتر حسن صادقلو در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: 63 درصد روستاهای استان فاقد روحانی ساکن و مستقر هستند که لازم است با هدف تقویت بنیه های دینی مردم روستا، این مشکل برطرف شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت نقش روحانیت، اظهار کرد: فرآیند هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید و استمرار خود را از دست خواهد داد که لازمه رسیدن به این اهداف، بهره مندی مداوم از نعمت حضور روحانیت است.

وی بیان کرد: از هزار و 100 روستای کوچک و بزرگ استان، فقط در 37 درصد این روستاها روحانیون به صورت ثابت و دائمی حضور دارند که باید فکری اساسی برای نبود روحانی در روستاهای دیگر کرد.

استاندار گلستان به نقش موثر روحانیت در تحول آفرینی در روستاها اشاره کرد و گفت: یکی از روحانیون مستقر در روستای وامنان، با درک اهمیت و شرایط مطلوب آب و هوایی این روستا، کاشت زغفران را میان ساکنان این روستا ترویج کرد که نتایج به بار آمده این تلاش ارزشمند، باور نکردنی است.

دکتر صادقلو ادامه داد: این روستا پس از محصول دهی زعفران، دیگر آن روستای محروم و فاقد امکانات نیست و به سختی می توان جوان بیکاری و فاقد درآمدی را در این روستا یافت.

وی ادامه داد: انتظار از روحانیت ، به وجود آوردن نمونه های بیشتر از این مداخلات مثبت و ثمر بخش در تغییر شرایط زندگی و اقتصاد مردم است و با توجه به ظرفیت های بالا و معارف برآمده از دین، این توقعات ، دست یافتنی است.

استاندار گلستان گفت: روحانیت باید بیش از همیشه به نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی بپردازد و با شناخت دقیق امکانات و ظرفیت ها، برای از میان رفتن مشکلات و کمبودها تلاش کند.
دکتر صادقلو بیان کرد: بی توجهی به روستاها، موجب کوچ دائمی ساکنین آن به شهرها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی شده که این اتفاق نامبارک، هزینه های اجتماعی و فرهنگی زیادی را به شهرها تحمیل کرده است.

وی افزود: حاشیه نشینان معمولا افرادی فرهنگ و هویت از دست داده هستند که به همین دلیل ، آمار ناهنجاری ها در این افراد به واسطه نداشتن ریشه ها و باورهای عمیق فرهنگی زیاد و فراوان است.

استاندار گلستان ادامه داد: بی تردید توسعه روستاها و تقویت باور ماندگاری در این محیط علاوه بر تامین درآمد پایدار، منجر به برداشته شدن بار مشکلات حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد.

دکتر صادقلو گفت: در کنار توجه به توسعه روستاها، تقویت باورهای دینی و مذهبی، مورد نظر و توجه جدی است و روستاهای توسعه یافته اما غیرمذهبی، مورد قبول و پذیرش نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار