غفاری در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان عنوان کرد:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در همایش گرامیداشت روز ملی خانواده با عنوان « کودک، خانواده و اجتماع» گفت: هدف از برگزاری این مراسم اعتلای جایگاه خانواده و توجه به مادران و همچنین خانواده‌هایی که برخی اوقات بر اثر عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نتوانستند آنطور که باید و شاید جایگاه حقیقی و واقعی خود را پیدا کنند می باشد.
کد خبر: ۳۰۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 29 September 2016
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در همایش گرامیداشت روز ملی خانواده با عنوان « کودک، خانواده و اجتماع» گفت: هدف از برگزاری این مراسم اعتلای جایگاه خانواده و توجه به مادران و همچنین خانواده‌هایی که برخی اوقات بر اثر عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نتوانستند آنطور که باید و شاید جایگاه حقیقی و واقعی خود را پیدا کنند می باشد.

غفاری با اشاره به اینکه برخی کودکان ناگزیر هستند برای امرار معاش خانواده از سنین کودکی کارکنند، تصریح کرد: گاهی اوقات خانواده‌ها به دلیل وجود مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که در زندگی آنها وجود دارد به چالش کشیده می‌شوند و تمام این مسائل سبب می شود زندگی را به سختی طی نمایند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه خانواده‎هایی که در شرایط دشوارکودکان خود را بزرگ می‌کنند نیاز به حمایت دارند، خاطرنشان کرد: خانواده‌های که در شرایط دشوار کودکان خود را بزرگ می‌کنند نیاز به حمایت و برنامه‌های توانمندسازی از طرف سمن ها و دستگاه های دولتی دارند چرا که امکان بروز و رشداسیب ها در این گونه خانواده ها بیشتر است .

وی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تخصصی خانواده را تا پایان کار پیگیری می‎کنیم، افزود: با اعتماد کامل می‎گویم که بیش از 90 درصد از مصوبات ما اجرایی می شوند.

غفاری با بیان اینکه در سال 1394 تعداد 51 مصوبه داشتیم که به طور کامل اجرایی شده اند، بیان داشت: به مناسبت بزرگداشت خانواده و در راستای حمایت از اقشار آسیب‎پذیر جامعه و همچنین پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی که این اقشار را تهدید می‎کند این همایش را برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان کار وجود ندارد، ابراز کرد: به دلیل اینکه بسیاری از کودکان کار در بهزیستی ثبت‎نام نمی‎کنند متاسفانه آمار دقیقی از کودکان کار در دسترس نداریم و ارتباط ما با کودکان کار از طریق بهزیستی، شهرداری و کلینیک‎های مددکاری بهزیستی است.

وی گفت: دستگاه‎هایی از جمله شورای هماهنگی، اداره بهزیستی، مدرسه مهربانی پارس، دانشگاه فرهنگیان، اداره بهداشت و درمان، سازمان مدیریت، سازمان دانش‎آموزی (کانون طه)، صدا و سیما و نمایندگی خبرگزاری‎های گلستان در برگزاری این همایش همکاری داشتند.

زهرا لنگری روانشناس و مشاور حوزه خانواده در این همایش، گفت: خانواده تنها نظام اجتماعی است که در همه جوامع، از مذهبی و غیر مذهبی پذیرفته شده و توسعه یافته است و در جوامع مختلف دارای نقش، جایگاه و منزلت‎های گوناگون است.

لنگری با بیان اینکه جامعه متشکل از خانواده‎ها است، ابراز کرد: در جامعه‎ای که زندگی می‎کنیم همه باید نسبت به هم احساس مسئولیت داشته باشیم.

روانشناس حوزه کودک و خانواده اظهار کرد: خانواده‎هایی که با استانداردهای اسلامی انطباق دارند خانواده برتر هستند.

وی مشخصات یک خانواده خوب را اعتماد بین افراد یک خانواده برشمرد و ابراز کرد: افراد یک  خانواده در مسائل مختلف به گفت‌وگو و مشورت می‎پردازند و به تفاهم می‎رسند و سعی می‎کنند اگر سوءتفاهمی به وجود آمد آن را در درون خود و بدون آنکه کسی متوجه شود آن مشکل را مرتفع کنند.

شایان ذکر است :همایش بزرگداشت خانواده و تکریم بازنشستگان از سوی دفتر امور بانوانو خانواده استانداری گلستان همراه با ارائه خدمات پزشکی رایگان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اجرای برنامه شاد با حضور وهنرنمایی هنرمند طنزپرداز گلستانی در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار