استاندارگلستان:
دکتر حسن صادقلو در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی تصریح کرد: عاشورای امام حسین(ع) مملو از درس و معرفت است که باید به درستی شناخته شود، تا مانع تحریف آن از سوی دشمن شود و امروز دشمنان به دنبال تحریف این نهضت مکتب ساز هستند.
کد خبر: ۳۱۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 13 October 2016
 استاندار گلستان در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در جمع عزاداران حسینیه سیدالشهدای سیستانی های گنبدکاووس، تصریح کرد: عاشورای امام حسین(ع) مملو از درس و معرفت است که باید به درستی شناخته شود، تا مانع تحریف آن از سوی دشمن شود و امروز دشمنان به دنبال تحریف این نهضت مکتب ساز هستند.

وی با همیشگی و جاودانه دانستن نهضت عاشورا، افزود: عظمت نهضت بزرگ و تاریخ ساز عاشورا تنها به برگزاری مراسم عزاداری و گریه نیست اگرچه این شیوه، شرط اولیه است اما مسئولیت ما شناخت صحیح فلسفه و درس های این نهضت می باشد.

دکتر صادقلو با تشبیه واقعه کربلا به مدل بزرگ انقلابی گری در مبارزه با باطل، اضافه کرد: امروز نهضت عاشوای امام حسین (ع) الهام بخش قیام های مردم سراسر جهان علیه ظلم و ستم است.

وی با اشاره به تلاش سه گروه دشمنان از زمان واقعه کربلا تاکنون برای از بین بردن اجساد مطهر شهدای کربلا، تخریب مرقد و آثار باقی مانده از شهدای این واقعه جانسوز و تحریف نهضت عاشورای امام حسین (ع)، تصریح کرد: این سه گروه دشمنان بویژه دو گروه اول موفق نشدند تا روح حاکم بر نهضت عاشورا را از بین ببرند.

استاندار گلستان یادآور شد: گروه سوم دشمنان مکتب عاشورایی امام حسین (ع) که به دنبال تحریف فلسفه این نهضت تاریخ ساز هستند، درقالب جنگ نرم و بعضا درلباس دوست وارد شده اند.

وی با تاکید برضرورت شناخت صحیح گروه سوم دشمنان مکتب امام حسین(ع)، گفت: تنها راه برای خنثی کردن تلاش های این گروه از دشمنان، شناخت و معرفت نسبت به فلسفه و روح حاکم بر نهضت عاشورا بویژه توسط نسل جوان است.

دکتر صادقلو، جریان کربلا را تجسم واقعی اسلام ناب محمدی (ص) دانست و یادآور شد: این جریان بزرگ و تاریح ساز درس های زیادی درحوزه اخلاق، معرفت، ادب، آزادگی و حریت، شجاعت و ایستادگی در برابر ظالم دارد که باید آن را آموخت و به دیگران منتقل کرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت اصیل برای تبیین صحیح واقعه کربلا به مردم بالاخص نسل جوان، اضافه کرد: اگر نهضت عاشورا که جریان حق است به درستی تبیین نشود دشمن از این فرصت برای تحریف این مکتب تاریخ ساز استفاده می کند.

دکتر صادقلو، تحریف را ضد واقعه کربلا دانست و تصریح کرد: امروز دشمنان تلاش دارند، اهداف و روح حاکم بر مکتب امام حسین (ع) را مخدوش نمایند که باید با هوشیاری و آگاهی کامل از نهضت کربلا دفاع کرد.

لازم به ذکر است دراین مراسم که با حضور پرشور مردم برگزار شد، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، برخی مسئولان، نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و معتمدین گنبدکاووس و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز حضور داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار