مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان:
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان گفت: تاکنون مشارکت روستائیان استان در طرح ثبت نام اینترنتی سرشماری از سوم مهر آغاز شد، بیشتر از شهرنشینان بوده است.
کد خبر: ۳۱۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 13 October 2016
 مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان گفت: تاکنون مشارکت روستائیان استان در طرح ثبت نام اینترنتی سرشماری از سوم مهر آغاز شد، بیشتر از شهرنشینان بوده است.

مجید دهنو خلجی روز پنجشنبه اظهار کرد: طبق آمار تا ساعت 6 صبح امروز ( پنجشنبه) 57.3 درصد از مجموع 123 هزار و 783 خانوار شرکت کننده با 433 هزار نفر جمعیت در طرح اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان روستاییان بودند که کد رهگیری دریافت کردند.
به گفته وی؛ کردآباد از توابع شهرستان علی آباد از جمله روستاهایی استان گلستان است که تمامی 321 خانوار آن با جمعیت یکهزار و 11 نفر در طرح اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرده اند.

* کسب رتبه هشتم کشوری توسط گلستان 

دهنو خلجی افزود: تاکنون این استان با مشارکت 20.35 درصدی خانوارهای ساکن آن در طرح ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ( سوم تا 24 مهر) توانسته رتبه هشتم کشوری را به دست آورد.

وی گفت: میانگین کشوری مشارکت خانوارها در طرح اینترنتی سرشماری 15.30 درصد می باشد.
به گفته وی؛ استان بوشهر با مشارکت 49.6 درصد خانوارها رتبه نخست را در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 دارد.

*مراوه تپه اول و گرگان رده آخر 

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گلستان گفت: اکنون شهرستان مراوه تپه واقع در منتهی الیه شرق استان رتبه نخست ثبت نام در طرح اینترنتی سرشماری را با مشارکت 37.45 درصدی خانوارهای ساکن آن دارد.

وی افزود: این در حالی است گرگان رتبه آخر را در میان 14 شهرستان استان برای مشارکت در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به خود اختصاص داده است.
به گفته وی؛ گنبدکاووس، گمیشان، گالیکش، علی آباد، آزادشهر، کردکوی، رامیان، مینودشت، کلاله، بندرگز، بندرترکمن و آق قلا به ترتیب رتبه های دوم تا 13 مشارکت در ثبت نام اینترنتی سرشماری را تاکنون کسب کرده اند.

دهنو خلجی با اشاره به این که زمان ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 قابل تمدید نیست، خواستار مشارکت خانوارهای ساکن در استان به ویژه شهرستان گرگان در فرصت باقی مانده تا ساعت 24 روز 24 مهر شد.

وی در خصوص وضعیت دسترسی هم استانی ها به اینترنت برای مشارکت در طرح سرشماری نیز گفت: مشکلی در این حوزه وجود ندارد و هم استانی ها می توانند به راحتی به درگاه ملی www.sarshomari.ir وارد شده و اطلاعات خود را به ثبت برسانند.

*پاسخگویی به سوالات در خصوص سرشماری 

دهنو خلجی افزود: دو خط تلفن به شماره های 32480048و 32480049 به جز ستادهای شهرستانی هر روز از ساعت هشت صبح تا 20 شب در مدت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 آماده پاسخگویی به سوال هم استانی ها در این خصوص هستند.

اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در کشور به سه شیوه اینترنتی سوم تا 24 مهر، حضوری 25 مهر تا 25 آبان و تلفنی 26تا 30 آبان برنامه ریزی شده است.

برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان گلستان پهنه بندی اجرای آن توسط ستاد اجرایی این طرح تهیه شده که شامل 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری است.

جمعیت استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 یک میلیون و 777 هزار و 14 نفر بود که از این تعداد 51درصد شهرنشین و 49 درصد روستانشین هستند.

به گفته دهنو خلجی؛ در استان گلستان برآورد می شود 614 خانوار ساکن باشند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار